معرفی و آنالیز سایت

آموزش استفاده از توئیتر

آموزش استفاده از توئیتر

به این مطلب امتیاز دهید

معرفی توئیتر

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی که بسیار مورد توجه افراد واقع شده است توییتر (Twitter) میباشد. این برنامه علاوه بر اینکه بسیار سرگرم کننده و جذاب است فضایی است که میتوانید از آن برای کسب درآمد و برقراری ارتباطات کاری استفاده کنید. توییتر یک سیستم “میکروبلاگینگ” است که به شما امکان ارسال و دریافت پست های کوتاه، که به آن ها توییت گفته میشود، را می دهد. توییتها تا 140 کاراکتر میتواند باشند و می توانند شامل لینک هایی که مربوط به وب سایتها و منابع هستند، باشند. به دلیل همین کارایی برنامه توییتر، بسیاری از افراد بعد از طراحی سایت خود، لینک سایت را در توییتی که ساخته‌اند قرار داده که بیشتر شناخته شوند.

 آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

شما می توانید توییت خود را ایجاد کنید یا می توانید اطلاعاتی را که توسط دیگران توییت شده است را بازتوییت (retweet) کنید. بازتوییت به این معنی است که می توان اطلاعات را به سرعت و کارآمد با تعداد زیادی از افراد به اشتراک گذاشت. هدف از توییتر (Twitter) این است که افراد در کل دنیا با هم در ارتباط بوده و افکار خود را در این فضا در مورد موضوعات مختلف با هم اشتراک بگذارند. بعضی از افراد هم از این برنامه برای شناساندن برند خودشان به کاربرانی که در این فضا فعالیت میکنند استفاده کرده و تلاش میکنند مخاطبان خود را راضی نگه دارند. بعد از طراحی سایت خود، توییتر میتواند محیط خوبی برای شناساندن برند و سایتتان باشد. زمانی که سایت شما کاربر بیشتری جذب کند روی سئو سایت نیز تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

جالب است بدانید در این شبکه اجتماعی چیزی که تایپ میکنید باید کمتر از 140 الی 200 کاراکتر باشد. شاید اول کار برای شما اینگونه تایپ که مانند SMS است سخت باشد اما مطمئن باشید همین ساده گویی و کوتاه نوشتن آنقدر برایتان جذاب خواهد شد که دیگر نمیتوانید آن را رها کنید.

Twitter چه کاربردهایی دارد؟

هر فردی با یک دیدگاهی وارد توییتر میشود و این دیدگاه روی کارکرد هر فرد و استفاده اش از این برنامه تاثیر میگذارد. اگر شما فقط با دیدگاه سرگرم شدن به این برنامه وارد شوید که دیگر نیازی به توضیحی نیست و هر روزه میتوانید بین توییت های کاربران مختلف گشته و لذت ببرید و خودتان نیز توییت بگذارید. اما اگر دیدگاه شما وسیع تر باشد و به هدف توسعه کسب و کار و درآمدزایی وارد این برنامه شده اید، از کاربردهای این برنامه که برایتان خواهم گفت میتوانید آگاه شوید:

ایجاد کردن برنامه های بازاریابی و تبلیغاتی

این برنامه قابلیت هایی دارد که شما به وسیله آن ها میتوانید زمینه ای برای بازاریابی خود ایجاد کنید از جمله:

هشتگ ها 

اولین بار Twitter قابلیت کاربردی پیدا کردند و باعث میشوند برند شما و محصولات شما بهتر و بیشتر توسط کاربران دیده شوند در نتیجه افراد بیشتری جذب صفحه شما شوند مخصوصا اگر طراحی سایت خود را به تازگی به اتمام رسانده باشید. در هر زمینه‌ای از طراحی وب سایت مانند طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی و … میتوانید در توییت خود تبلیغات خود را داشته باشید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

بازاریابی محتوا

که به این صورت است که شما به وسیله محتوایی جذاب زمینه ای برای بازاریابی خود ایجاد میکنید و باعث میشوید کاربران بیشتری محصولات شما را بشناسند. شاید فکر کنید در توییتر به دلیل محدودیت کاراکترهای پیام های متنی نتوانید به خوبی این کار را انجام دهید و نتیجه خوبی نداشته باشد. اما این چنین نیست! این به خلاقیت شما بستگی دارد که محتوای کوتاه و جذاب در حیطه کاری خود ایجاد کنید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

ارائه اخبار یکی دیگر از کاربردهای این برنامه است که بخاطر محدودیت پیام متنی در توییتر برای انتشار اخبار در زمینه های مختلف استفاده میشود. شما میتوانید هر از گاهی اخبار مربوط به فعالیت و حیطه تخصصی خود را در توییتر قرار دهید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

برند سازی در توییتر زمانی ایجاد میشود که شما تمام فعالیت های خود را در زمینه حرفه خود از جمله تبلیغات، بازاریابی، تولید محتوا و… را به درستی انجام داده باشید در این صورت تمام این کارها در ذهن مخاطبانتان به صورت برند شکل میگیرد.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

تاریخچه توییتر

توییتر در مارس 2006 توسط جک دورسی (Jack Dorsey) ساخته شد و در ژوئیه همان سال راه اندازی شد. تا سال 2012، بیش از 100 میلیون کاربر روزانه 340 میلیون توییت ارسال می کردند و این سرویس به طور متوسط 1.6 میلیارد جستجو در روز داشت. در سال 2013، این برنامه یکی از ده وب سایت پر بازدید بود و به عنوان “پیامک اینترنت” توصیف شده است. از سال 2018، توییتر بیش از 321 میلیون کاربر فعال ماهانه داشته و دارد.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

تا اینجا مطمئنا با کاربردهای اصلی این برنامه آشنا شده اید و حتی میتوانید هدف خود را برای استفاده از این برنامه مشخص کنید. وقت آن رسیده که درباره اینکه چگونه از این شبکه اجتماعی استفاده کنید صحبت کنیم. در اینجا مراحل استفاده از توییتر را برایتان شرح خواهم داد.

آموزش استفاده از توییتر برای گوشی های هوشمند

نصب برنامه

برای شروع هر برنامه ای ابتدا نیاز است دانلود و سپس بر روی گوشی نصب شود. بعد از اینکه روی گوشی شما نصب شد در این برنامه ثبت نام کنید. بعد از اینکه برنامه را باز کردید روی گزینه sign up بزنید و سپس نام خود به اضافه ایمیل یا شماره همراه خود را برای ثبت نام وارد کنید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

اجازه دسترسی

 بعد از ثبت نام، توییتر از شما اجازه دسترسی به مخاطبان شما را درخواست میکند. در صورتی که گزینه همگامسازی مخاطبین را زدید، اجازه این دسترسی را داده اید و میتوانید شماره مخاطبانی که از این برنامه استفاده میکنند را مشاهده کنید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

منوهای بالای صفحه در صفحه توییتر شما

منوها و کارایی های آن ها بسیار شبیه اینستاگرام است و اگر با آن کار کرده باشید، کار کردن با Twitter نیز راحتتر خواهد شد. اولین صفحه ای که بعد از ثبت نام وارد آن میشوید مربوط به آیکن هوم (home) که به شکل خانه است، میباشد.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

آیکنی که بعد از هوم مشاهده میکنید آیکنی به شکل ذره بین است که کاربرد آن جستجو کردن (search) حساب های کاربری مختلف است. شما میتوانید هشتگ های مورد نظرتان با موضوع های متفاوت را نیز در این قسمت جستجو کنید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

آیکن بعدی را که مشاهده مکنید به شکل زنگوله میباشد. در این قسمت میتوانید تمام اخبارها جدید درباره موضوعات مختلف و تمام اتفاقاتی که برای توییت های متفاوت و نیز توییت شما می افتد نشان داده میشود. در پایین صفحه اگر بجای گزینه همه، گزینه نام بری ها را انتخاب کنید فقط توییت هایی که از شما نامبرده یا منشن شده است را به شما نشان خواهد داد.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

آیکن بعدی که به شکل پاکت نامه است همان دایرکت توییتر میباشد که در ان حا میتوانید به افراد مد نظرتان پیام های شخصی بفرستید. در پایین صفحه سمت چپ یک گزینه به شکل پاکت نامه همراه با علامت+ دیده میشود. با زدن روی ان میتوانید در بین کاربران جستجو کرده و به کسی که میخواهید مستقیم پیام بفرستید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

بخش تنظیمات Twitter

آیکونی به صورت سه خط در گوشه سمت چپ وجود دارد که با زدن روی آن منویی در کنار صفحه ظاهر میشود. این منو شامل گزینه های دیگر است که برای شما توضیح خواهم داد.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

اولین گزینه نمایه یا همان Profile میباشد که با وارد شدن به ان صفحه شخصی خود را خواهید دید. در این قسمت تمام فعالیت های شما نشان داده خواهد شد از جمله توییت هایی که به اشتراک گذاشته اید و… در این صفحه قسمتی به نام تنظیم نمایه را خواهید دید که همان Edit Profile میباشد.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

در این قسمت میتوانید عکس پروفایل خود را قرار دهید.

با زدن روی گزینه بعدی یا next با قسمتی روبرو میشوید که باید در آن راجع به زندگی خود بنویسید و نیز خودتان را توصیف کنید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

دوباره با زدن روی گزینه بعدی صفحه ای میبینید که باید در ان تاریخ و سال تولد خود را مشخص کنید و اینکه چه کسانی میتوانند این اطلاعات را ببینند.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

آخرین مرحله با زدن روی گزینه بعدی مشخص میشود که باید مکان زندگی خود را مشخص کنید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

چگونه در توییتر، توییت بگذاریم:

قبل از شروع آموزش باید بدانید که توییت میتواند انواع مختلفی داشته باشد.

  • بعنوان متن باشد که رایج ترین محتوا در توییتر به حساب می آید و در اول مقاله گقتیم که تعداد کاراکترهای آن مشخص شده است.
  • بصورت لینک باشد. شما میتوانید لیتک یک مقاله یا هر چیز دیگری که بریتان جالب بوده است را نیز بعنوان محتوا استفاده کنید.
  • میتواند تصویر یا ویدیو باشد. شما میتوانید در کنار متنی که گذاشته اید ویدیو یا تصویری را نیز به اشتراک بگذارید. قابلیتی که توییتر دارد این است که شما میتوانید گزینه نظرسنجی را برای کاربران خود فعال کرده تا نظراتشان را درباره توییت های شما انتقال دهند.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

قرار دادن متن

اگر قصد دارید محتوای شما متن باشد باید به قسمت هوم رفته و در قسمت پایین صفحه سمت چپ میتوانید علامت یک قلم و + را مشاهده کنید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

با زدن روی آن صفحه ای باز میشود که میتوانید اولین متن خود را نوشته و پست کنید. ابزارهایی در پایین این صفحه هستند که میتوانید از این ابزار که شامل GIF، موقعیت مکانی و حتی نظرسنجی است در متن خود استفاده کنید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

در همین صفحه که میتوانید متن خود را بنویسید، میان ابزارهای پایین صفحه که گفتم آیکنی که برایتان مشخص کردم را خواهید دید. با زدن روی آن میتوانید عکس یا ویدیویی که میخواهید را با دیگران به اشتراک بگذارید و نیز میتوانید متنی را به آن اضافه کنید.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

برای قرار دادن لینک نیز، لینک مورد نظر خود را کپی (copy) کرده و در همین قسمت میتوانید قرار دهید و سپس آن را پست کنید.

برای اینکه بتوانید در Twitter به یک کاربر حرفه ای تبدیل شوید باید یکسری نکات را رعایت کرده و ترفندهایی را بدانید. در این جا به برخی از آن ها اشاره خواهم کرد.

  1. انتخاب پروفایلی جذاب

داشتن پروفایلی جذاب در تمام شبکه ها اجتماعی برای موفقیت در حرفه اتان بسیار موثر است. بسیار مهم است که عکسی مناسب برای پروفایل خود انتخاب کرده که تصویر چهره یا تصویر لگو شما در ان مشخص باشد. بهتر است از متن در تصویرتان استفاده نکنید.

متن Bio را باید طوری بنویسید که وقتی مخاطبتان آن را میخوانند بدانند که محتواهای شما مفید و سودبخش خواهد بود. آیدی شما باید راحت باشد که به آسانی در ذهن مخاطبانتان باقی بماند.

  1. شناختن مخاطبانتان

قبل از اینکه شروع به تهیه محتوا کنید خیلی مهم است که مخاطبان خود را شناخته و با علایق و سلایق آن ها آشنا باشید. سعی کنید اطلاعات خود را درباره تهیه محتوای مناسب و استفاده از کلمات کلیدی بالا ببرید که بتوانید محتوای هدفمند و سودمندی را تولید کنید.

  1. تولید محتوا بصورت مداوم

تهیه محتوا بسیار مهم است چه بسا بصورت مداوم انجام شود. شما برای حفظ مخاطبان خود باید هر روز محتوایی را برای آنان در نظر گرفته و ان را به اشتراک بگذارید. با اینکار میتوانید به محبوبیت برند خود کمک کنید. توجه داشته باشید در انتشار محتوا زیاده روی نکنید زیرا باعث خسته شدن مخاطبتان میشوید.

  1. اگاه بودن از ترندهای روز

شما باید از ترندهای روز با خبر باشید و بدانید و هر لحظه چه موضوعاتی محبوب واقع شده و کاربران به ان ها علاقه نشان داده اند. سپس با توجه به این موضوع میتوانید محتوای جذابی را با توجه به این ترندها تهیه کرده و به تعداد مخاطبانتان بیفزایید.

  1. آمار حسابتان را بررسی کنید

شما میتوانید با استفاده از ابزار analytics از خود وبسایت توییتر، متوجه شوید کدام محتواها بیشتر لایک خوردند، کدام ها بیشتر retweet شدند و چیزهای دیگر که نیاز است بطور مداوم بررسی شوند.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

  1. کپی کردن ممنوع

به هیچ عنوان محتواهای خود را کپی نکنید زیرا اینکار منجر به قفل شدن حساب کاربری شما خواهد شد.

  1. از گذاشتن تیک آبی رو عکستان خودداری کنید.

اگر توجه کرده باشید اینستاگرام همانند توییتر است. این کار را بیشتر افراد معروف انجام میدهند. بعضی از کاربران برای فریب مخاطبان خود تیک آبی را در کنار عکس پروفایل خود میگذارند. توجه داشته باشید اگر اینکار را در توییتر انجام دهید امکان قفل شدن حساب کاربریتان وجود دارد.

آموزش توئیتر+ ترفندها+ آموزش تصویری

توییتر نیز مانند دیگر شبکه های اجتماعی میتواند بستر خوبی برای شروع کسب و کار باشد اما به شرطی که راه ان را بدانیم. علاوه بر این میتوانید از آن به عنوان راهی برای رساندن مطالب مفید به دیگران استفاده کنید؛ یا اینکه فقط برای سرگرمی و بدون هدفی وارد این برنامه شوید. این به تصمیم شما بستگی دارد. همانطور که اشاره طراحی سایت از راه‌هایی است برای درآمدزایی که با تبلیغ محصولات و برند خود در توییتر بیشتر شناخته خواهید شد، شما حتی با بودجه کم هم مانند طراحی سایت ارزان میتوانید کسب و کار خود را شروع کنید. امیدوارم خواندن این مطالب به شما در یادگیریتان کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا