معرفی و آنالیز سایت

آموزش تصویری تیک‌تاک

آموزش تصویری تیک‌تاک

به این مطلب امتیاز دهید

معرفی تیک تاک (Tik Tok)

تیک تاک (Tik Tok) یکی دیگر از شبکه های اجتماعی است که بسیاری از افراد جهان را جذب خود کرده است. این برنامه قابلیت های جذاب و سرگرم کننده ای دارد طوری که اگر فعالیتی هم در این برنامه نداشته باشید دیدن ویدیوهای کاربران دیگر شما را بسیار سرگرم خواهد کرد. کاربران توسط این برنامه فیلم های کوتاه خود را مثل دابسمش، رقصیدن، آواز و… را با دیگران به اشتراک میگذارند. شاید فکر کنید که استفاده از این فضای مجازی کار مشکلی باشد ولی اینطورنیست. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه از تیک تاک استفاده کنید.

آموزش تیک تاک + تصاویر

دانلود برنامه Tik Tok

برای شروع کار بار هر برنامه ای ابتدا باید ان را روی گوشی همراه خود نصب کنید. برنامه تیک تاک هم برای نسخه اندروید و هم ios قابل استفاده است و کار را برای کاربران راحتتتر کره است.

آموزش تیک تاک + تصاویر

چگونه حساب کاربری خود را در تیک تاک فعال کرده و ان را خصوصی (private) کنیم؟

شما برای وارد شدن به هر برنامه ای ابتدا باید در ان ثبت نام کنید و اکانت مخصوص به خود را داشته باشید. برای ثبت نام باید ایمیل و پسورد داشته باشید حتی شما میتوانید از طریق اکانت اینستاگرامتان هم وارد تیک تاک شوید. غیر از استفاده از ایمیل میتوانید با شماره همراه خود نیز وارد شوید. پس از تنظیم حساب TikTok ، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید حساب خود را خصوصی کنید یا خیر. اگر نمی خواهید افراد غریبه فیلم های شما را مشاهده کنند، به سمت نماد نمایه در سمت راست نوار منوی پایین بروید.

آموزش تیک تاک + تصاویر
از نمایه خود، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. به حریم خصوصی و ایمنی (privacy and safety) بروید و روی دکمه Private Account کلیک کنید تا این تنظیم روشن شود. وقتی حساب خود را خصوصی می کنید، سایر کاربران نمی توانند شما را بدون تأییدتان دنبال کنند. از اینجا، همچنین می توانید تنظیمات حریم خصوصی دیگر مربوط به نظرات، واکنش ها، پیام رسانی و موارد دیگر را تنظیم کنید.

تنظیم و تکمیل کردن قسمت پروفایل (profile)

تیک تاک همانند سایر شبکه های اجتماعی دارای بخشی است به شکل آدمک که شما میتوانید به آن جا رفته و با انتخاب گزینه Edit profile اطلاعات شخصی خود را از جمله گذاشتن عکس پروفایل، قرار دادن Bio و… را انجام دهید. حتی tik tok این قابلیت را دارد که بتوانید با دیگر شبکه های اجتماعی که عضو هستید لینک شوید و راحت تر و سریع تر به آن ها دسترسی پیدا کنید.

آموزش تیک تاک + تصاویر

آیکن هوم ( Home ) و کارایی آن

شما از طریق این گزینه میتوانید به جدیدترین و آخرین پست هایی که دوستانتان در این فضای مجازی میگذارند، دسترسی پیدا کنید. این قسمت بسیار شبیه برنامه اینستاگرام و توییتر میباشد با این تفاوت که تمام پست های Tik Tok  به صورت ویدیویی هستند. اگر شما تازه وارد تیک تاک شده باشید و فالویینگ نداشته باشید تیک تاک بصورت خودکار پربازدیدترین ویدیوها را برای شما قرار داده که تماشا کنید. زمانیکه در این برنامه فعالیت داشته باشید با گذشت زمان دوستان شما نیز افزایش پیدا خواهند کرد و ویدیوهای دوستانتان جای ویدیوهای پیشنهادی را خواهند گرفت.

آموزش تیک تاک + تصاویر

لایک کردن، کامنت گراشتن و به اشتراک گذاشتن ویدیو با دیگران در تیک تاک

شما میتوانید بعد از تماشای هر ویدیو آن را لایک کرده و یا نظرتان را زیر آن تایپ کنید. برای لایک کردن باید گزینه ای که به شکل قلب است را لمس کنید و برای کامنت گذاشتن باید گزینه ای که به شکل ابر است و زیر گزینه قلب قرار دارد، را انتخاب کرده و نظرتان را ارسال کنید.

شما میتوانید هر پستی که بریتان جالب بود را برای دوستانتان نیز ارسال کنید. برای این کار کافیست آیکنی که به شکل فلش است و در منوی سمت راست قرار دارد را انتخاب کنید و آن ویدیو را به اشتراک قرار دهید.

آموزش تیک تاک + تصاویر

قسمت جستجو ( explore)

یکی از قسمت های جذاب برنامه تیک تاک این قسمت است. شما میتوانید در نوار بالای صفحه که نماد ذره بین در کنارش قرار گرفته افراد مد نظر خود را جستجو کرده یا اینکه اگر شخصی مد نظرتان نیست ویدیوهای جذاب و ترندی که توسط کاربران مختلف گذاشته شده است را مشاهده کنید. این بخش شبیه اینستگرام است و بسیار سرگرم کننده است.

آموزش تیک تاک + تصاویر

دنبال کردن ( Follow) کاربران دیگر

حتما در شبکه های اجتماعی دیگر هم کاربران مختلفی را فالو کرده اید. زمانی که ویدیوها را تماشا میکنید از برخی از پست های آن ها خوشتان می آید و کاربر آن ویدیو را میتوانید فالو و دیگر ویدیوهای او را نیز دنبال کنید. برای این کار سه روش در Tik Tok  وجود دارد.

  1. اولین و سریع ترین روش این است که زمانیکه در حال دیدن یک ویدیو هستید اگر از ان خوشتان امد میتوانید همان لحظه ایکن + که کنار تصویر کاربر آن ویدیو که در گوشه سمت راست گوشی قرار گرفته را لمس کنید و او را فالو کنید.
  2. روش دوم مانند فالو کردن در دیگر شبکه های اجتماعی از جمله انستاگرام میباشد. شما به صفحه حساب کاربری آن فرد رفته و روی آیکن Follow میزنید در نتیجه او را فالو کردید.

آموزش تیک تاک + تصاویر

3.و روش آخر استفاده از بارکد اختصاصی پروفایل هر فرد میباشد. تیک تاک به هر کاربر یک بارکد اختصاصی میدهد. زمانی که فرد مورد نظر بارکد خود را برایتان میفرستد شما میتوانید بااسکن کردن بارکد پروفایل آن فرد توسط گوشی خود او را فالو کنید. برای پیدا کردن بارکد خود باید به قسمت پروفایل ( profile) حساب کاربری رفته و در بالای صفحه گوشه سمت راست بارکد قرار گرفته است. این سه روش اصلی برای فالو کردن افراد در تیک تاک به حساب می آید.

آموزش تیک تاک + تصاویر

چگونه ویدیو خود را در Tik Tok  آپلود کنید؟

شما با استفاده از بهترین برنامه های ویرایش ویدیو، یک ویدیوی عالی را در گوشی خود ضبط کرده اید و می خواهید آن را درTikTok  آپلود کنید. خوشبختانه، برای ارسال آن نیازی نیست ویدیوی خود را از طریق TikTok ضبط کنید.

TikTok را باز کنید و به نماد علامت به علاوه در پایین صفحه ضربه بزنید. پس از ورود به صفحه ضبط، روی دکمه آپلود در گوشه پایین سمت راست صفحه کلیک کنید.
این آیکن شما را به گالری گوشی خود برده و در آنجا می توانید هرکدام از فیلم هایی را که می خواهید انتخاب و سپس بارگذاری کنید. برای بارگذاری بیش از یک فیلم، چند گزینه را انتخاب کنید، سپس می توانید طول ویدیو را ویرایش کنید، همچنین متن و فیلترهایی را اضافه کنید.

آموزش تیک تاک + تصاویر.

قابلیت دوئت در برنامه تیک تاک

یکی از قابلیت های خاصی که برنامه تیک تاک دارد مربوط به امکان دوئت کردن با دیگران میباشد. در واقعا ماهیت دوئت میتواند یک پاسخ خاص به یکی از ویدیوهایی باشد که فردی در صفحه خود به اشتراک میگذارد. بعنوان مثال یکی از دوستان شما فیلمی را ضبط کرده و به اشتراک گذاشته است. شما این ویدیو را دیده و در پاسخ به او حرکت او را در ویدیو تکرار کرده و یک کلیپ جدیدی را ساخته و برای دوستتان میفرستید. به این کار دوئت کردن گفته میشود. توجه داشته باشید فقط در زمانی میتوانید این کار را انجام دهید که دوستتان گزینه دوئت را برای ویدیو خود فعال کرده باشد. برای فعال کردن آن و ارسال پاسخ دوئت، آیکن اشتراک گذاری را انتخاب کرده و گزینه دوئت را بزنید.

فرستادن پیام خصوصی برای کاربر مورد نظر

تیک تاک این قابلیت را دارد که میتوانید کلا گزینه ارسال یا دریافت پیام را غیر فعال کنید یا فقط برای اشخاص خاصی این مورد فعال باشد. برای دیدن لیست پیام های دریافت شده باید در قسمت زیرین صفحه بخش inbox بروید. این بخش دقیقا کنار profile قرار گرفته است.

آموزش تیک تاک + تصاویر

ویدیوهایی که در TikTok لایک کردید را مخفی کنید!

در این برنامه کاربران میتوانند ببینند شما چه ویدیوهایی را لایک کرده اید یا به اشتراک گذاشته اید. در بعضی مواقع شاید دوست نداشته باشید بقیه کاربران ویدیوهایی که لایک کرده اید را ببینند و میخواهید حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

شما باید به بخش تنظیمات رفته سپس privacy and safety را انتخاب کنید. در آن جا گزینه  who can view your liked videos را خواهید دید. سپس این قسمت را روی حالت only me قرار میدهید و قفلی را روی برگه علاقه مندی های شما ایجاد خواهد شد.

آموزش تیک تاک + تصاویر

دانلود کردن ویدیو سایر کاربران

شاید تا الان برایتان سوال پیش آمده باشد که آیا ویدیوهای تیک تاک قابل دانلود هستند یا نه؟ باید بگویم بله. برای این کار باید

  1. ویدیو مد نظر خود را باز کنید.
  2. گزینه share را در سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  3. گزینه save video را بزنید.

اگر ذخیره ویدیو را نیافتید به این معناست که کاربر امکان دانلود ویدیو را مسدود کرده است.

آموزش تیک تاک + تصاویر

دابسمش های تیک تاک را بصورت GIF ذخیره کنید:

این کار بسیار جالب و سرگرم کننده است. همانطور که میدانید GIF در مقایسه با ویدیو حجم کمتری دارد و همچنین صوت ندارد و کل چیزی که میبینید تصویر متحرک میباشد. این برنامه این امکان را به شما میدهد که هر ویدیویی را که میخواهید را به GIF تبدیل کنید. GIF ساخته شده را میتوانید در دیگر شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

  1. ویدیو مدنظر را انتخاب کنید.
  2. روی آیکن فلش مانند در سمت راست بزنید.
  3. Save as GIF را انتخاب کنید.

آموزش تیک تاک + تصاویر

Tik Tok مانند سایر شبکه های اجتماعی کاربردهای فراوانی دارد و بسیار کار کردن با ان لذت بخش و سرگرم کننده میباشد. شما میتوانید با افراد متفاوت در این فضاهای مجازی آشنا شوید و ویدیوهای یکدیگر را دنبال کنید و لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا