معرفی و آنالیز سایت

تفاوت بین کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری

تفاوت بین کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری

به این مطلب امتیاز دهید

اگر در زمینه سئو تازه کار هستید، مطمئناً بسیاری از وبلاگ‌ها، ویدیوهای سئوی یوتیوب، پادکست‌ها و سایر رسانه‌ها را خوانده‌اید و عبارات کلاه سیاه را گاهی اوقات در تقابل با کلاه سفید در اینجا و آنجا دیده‌اید و کمی به ندرت کلاه خاکستری را مشاهده کرده‌اید. همه یک متدولوژی یا رویکرد به سئو را با کدهای خاص آن و همچنین ریسک پذیری آن تعریف می کنند. ما این موضوع را بررسی می کنیم.

سئو کلاه سفید، رعایت دقیق توصیه های موتورهای جستجو

اصطلاح کلاه سفید اساساً به طور گسترده در امنیت رایانه استفاده می شود: این یک به اصطلاح «هکر اخلاقی» است که بیشتر با هدف هشدار دادن به شرکت ها در مورد نقصی که کشف کرده است، به منظور ایمن بودن آنها، قبل از یک هکر عمل می کند. با نیت بد آن را کشف می کند. این نام سپس با حوزه سئو مرتبط شد.
برای تعریف سئو کلاه سفید، ارجاعی است که در تمرین کار خود برای بهینه‌سازی ارجاع‌دهی یک وب‌سایت، به توصیه‌های موتورهای جستجو، با در نظر گرفتن گوگل، با جدیت احترام می‌گذارد، در این مورد آنها اجازه می‌دهند برای بهینه‌سازی سئو سایت انجام دهند. این عناصر مجاز یا ممنوع در به اصطلاح «دستورالعمل‌های Google» مشخص شده‌اند.
در واقع، گوگل به طور منظم در مورد بهترین شیوه های سئو و همچنین اقداماتی که تحریم می کند (از طریق به روز رسانی الگوریتم خود) ارتباط برقرار می کند، و حتی راهنمای PDF برای بهینه سازی موتورهای جستجو منتشر کرده است، که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید، که در ابتدا برای داخلی،کارمندان گوگل در نظر گرفته شده بود و سپس با عموم به اشتراک گذاشته شد. برای مبتدیان در نظر گرفته شده است، اقدامات مختلفی را که یک وب مستر می تواند برای بهینه سازی وب سایت خود برای ارتقاء سئوی خود انجام دهد، نقطه به نقطه شرح می دهد.

  تفاوت بین کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه سیاه

سئوکلاه سیاه، سئوی با استفاده از تکنیک هایی که گوگل برای ارجاع به وب سایت خود ممنوع کرده است بنابراین سئو کلاه سیاه برعکس سئو کلاه سفید است: طبق تعریف، سئو کلاه سیاه هیچ اخلاقی ندارد، به قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو احترام نمی گذارد و بنابراین از تمام تکنیک ها برای قرار دادن وب سایت شما در بالای نتایج استفاده می کند.
بنابراین او خطرات قابل توجهی از جریمه شدن موتورهای جستجو را متحمل می شود، و علاوه بر این، این خطر حتی بخشی از روش کار او است. سئو کلاه سیاه اغلب با یک رویکرد کوتاه مدت همراه است، که هر دو امکان نتایج سریع را فراهم می کند، اما به روشی زودگذر یا موقت.
به طور مشخص، سئو کلاه سیاه رویکردی است که شامل آزمایش مداوم موتورهای جستجو، بر روی رویکردهای مختلف تهاجمی با استفاده از هر دو تکنیک مربوط به هرزنامه، ایجاد محتوای انبوه با کیفیت پایین، لینک سازی مصنوعی … برای شناسایی نقاط ضعف الگوریتم های مرتب سازی است.

  تفاوت بین کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری، یک سئویی است که با موضوع مشترکی که کلاه سیاه را از کلاه سفید جدا می کند بازی می کند. سئوی کلاه خاکستری سئویی است که تمام یا بخشی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه را می‌داند، قوانین سئو کلاه سفید را نیز می‌داند. به طور مشخص، سئو کلاه خاکستری در استفاده از تکنیک‌های خاصی از دنیای کلاه سیاه تردیدی نخواهد داشت، بدون اینکه استراتژی خود را حول این محور متمرکز کند: گاهی اوقات فقط بخشی از دستگاه خواهد بود که به بهترین شکل ممکن از پروژه نهایی جدا می‌شود.

تفاوت بین کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری چیست؟

با توجه به تعاریف هر کدام، می توان تفاوت هر سه را به صورت خلاصه بیان کرد.
سئو کلاه سیاه: استفاده از تکنیک‌های ممنوعه توسط گوگل و غیره با هدف تأثیرگذاری بر الگوریتم‌های رتبه‌بندی موتورهای جستجو به نفع سایت مورد نظر است.

سئو کلاه سفید: 

بهینه سازی ها را مطابق با قوانین تعیین شده توسط گوگل با کار بر روی محتوای سایت و محبوبیت آن از طریق بازاریابی سنتی انجام می دهد.

سئو کلاه خاکستری:

 به طور متناوب به دستورالعمل های سئو گوگل احترام می گذارد، اما از تکنیک های سئو کلاه سیاه هم استفاده کند و کل استراتژی سئو را روی آنها متمرکز نیست.

سخن پایانی
امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما دوستان عزیز مفید واقع شده باشد. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری هستید تیم مجرب ما در شرکت وب مهر آماده مشاوره به شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا