آموزش مدیریت سایت

سامانه گارانتی|استعلام سامانه گارانتی

سامانه گارانتی|استعلام سامانه گارانتی

به این مطلب امتیاز دهید

سایت گارانتی، سامانه ای میباشد که به وسیله آن میتوانید از اصالت کالاهای عرضه شده اطمینان یافته و با نمایندگی های رسمی ارائه خدمات پس از فروش آشنا شوید. هدف از سامانه گارانتی، ساماندهی به خدمات گارانتی در سطح کشور میباشد و از طرف سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ایجاد شده است. سایت گارانتی دارای بخش های متفاوتی میباشد. وارد سایت که میشوید در صفحه اصلی اطلاعیه ها و اخبار در رابطه با سامانه گارانتی و موضوعات مرتبط با آن خواهید دید. علاوه بر این قسمتی برای استعلام گرفتن اصالت گارانتی کالا قرار داده شده است که میتوانید به دو روش از اصالت گارانتی خود اطلاع پیدا کنید.

ورود به سامانه گارانتی ایران

سایت گارانتی

روش اول: وارد کردن شناسه رهگیری

روش دوم: وارد کردن سریال “انتخاب نوع برند”

برای این منظور می توانید شناسه رهگیری یا برند و سریال آن را از روی جعبه (بسته بندی)، بدنه یا کارت گارانتی خوانده و از طرق سایت گارانتی استعلام نمایید و از پاسخ استعلام، مشخصات کالا و گارانتی، آن را با کالای مورد نظر برای خرید مطابقت دهید. توجه داشته باشید که اگر مشخصاتی که در سایت گارانتی دریاف کردید با مشخصات کالای دریافتی متفاوت بود، نشان دهنده وجود تقلب و جعل می باشد و باید از خرید آن کالا خودداری کنید.

جالب است که از طریق سایت گارانتی میتوانید کالای نو را از کالای دست دوم تشخیص دهید. اما چگونه؟ اگر استعلام گارانتی کالا را از طریق یکی از دو روش ذکر شده گرفتید و تاریخ شروع گارانتی دارای مقدار بود به این معناست که این کالا قبلاً خریداری شده و دوره گارانتی آن آغاز شده است در نتیجه آن کالا دست دوم میباشد. اگر اینچنین نبود کالای شما نو خواهد بود.

اگر جز افرادی هستید که برای بار اول است که با سایت گارانتی آشنا میشوید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید در سمت راست سایت گارانتی فهرستی از بخش های مختلف سایت گارانتی را خواهید دید. گزینه دوم “شرکت های گارانتی کننده” میباشد. در این قسمت میبینید که هر شرکت دارای چند برند بوده و همچنین کالاهای مرتبط به آن را میتوانید مشاهده کنید.

سایت گارانتی

قسمت بعدی “برندها” میباشند که میتوانید انواع برندها را مشاهده کرده و کالای مرتبط به هر برند را ببینید.

سایت گارانتی

بخش “گروه کالایی” دارای انواع کالا ها بوده که میتوانید برند و گارانتی هر کالا را ببینید.

سایت گارانتی

در قسمت “استعلام تاییدیه مجوز گارانتی” میتوانید از تاییدیه مجوز گارانتی به دو روش “شماره شناسنامه گارانتی” و “شرکت گارانتی کننده” استعلام بگیرید.

سایت گارانتی

قسمت بعد “ثبت شکایت” میباشد. جالب است که اگر درباره کالایی که خریده اید، به هر دلیلی شکایت از گارانتی داشته باشید میتوانید از طریق این قسمت اطلاع رسانی کنید که رسیدگی شود.

سایت گارانتی

بخش “اخبار” خبرهای جدید و مرتبط قرار داده میشود.

سایت گارانتی

مخاطبان سایت گارانتی به دو دسته تقسیم میشوند:

  • عموم مردم

مردم میتوانند به وسیله سایت گارانتی، کالای مد نظرشان که برای خرید انتخاب کرده اند را استعلام نموده و از اصیل بودن آن مطمئن شوند.

  • شرکت های گارانتی کننده

شرکت های گارانتی کننده در سامانه گارانتی میتوانند شناسنامه های گارانتی که طرفین قرارداد آن ها (واردکننده/تولیدکننده) به ایشان واگذار نموده اند و کالاهای گارانتی شده را با توجه به سریال و شناسنامه گارانتی مشاهده نموده و مدیریت کنند.

مطابق با ماده 4 قانون، کالاهایی که گارانتی شامل حال آن ها شده و در سامانه گارانتی میتوان از اصالت آن ها مطمئن شد؛ کالاهای سرمایه ای میباشند که شامل خودرو (سنگین یا سبک)، ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی، لوازم خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی، تصویری و وسایل ارتباطی مکلف به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز، تأمین قطعات یدکی و ارائه سرویس و خدمات بعد از فروش می باشند. خوشبختانه در حال حاضر تلفن همراه و تمام آن هایی که شناسه رهگیری دارند در سامانه گارانتی قابل استعلام هستند. علاوه بر این ها برای کالاهایی مثل یخچال، یخچال فریزر، فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروویو، کولر گازی و اسپلیت، جاروبرقی، تلویزیون شناسه رهگیری اجباری می باشد. کلماتی که در سامانه گارانتی کاربرد زیادی دارند از جمله شناسه کالا، شناسه رهگیری و سریال کالا را در ادامه معرفی کرده ایم.

  • شناسه کالا:

شناسه ای 13 رقمی میباشد که برای هر مدل کالایی تعریف شده است. با زدن این شناسه در سایت www.ntsw.ir، میتوان مشخصات توصیفی آن کالا را مانند کشور سازنده، تولیدی یا وارداتی بودن آن، مدل، برند و … را مشاهده نمود و با اصل کالا مطابقت داد.

  • شناسه رهگیری:

شناسه ای 13 رقمی میباشد که به هدف منحصر به فرد کردن هر واحد کالاست که به تمام کالاهای دارای بسته ‌بندی با ابعاد مشخص اختصاص می‌ یابد. اخذ و نصب شناسه رهگیری بر روی بسته بندی، بدنه کالا و کارت گارانتی آن در گروه لوازم خانگی و برقی تا کنون برای یخچال، یخچال فریزر، فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروویو، کولر گازی و اسپلیت، جاروبرقی، تلویزیون و تلفن همراه و تبلت الزامی شده است. توجه داشته باشید که در گروه تلفن همراه و تبلت، شناسه رهگیری در واقع همان IMEI دستگاه می باشد.

  • سریال کالا:

شناسه ای است برای منحصربه ‌فرد نمودن هر قلم کالا که در واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد و ساختار آن متناسب با سیاست های درون سازمانی هر واحد تولیدی می باشد. به همین دلیل این سریال در کالاها و تولیدکنندگان متفاوت یکی نیست.

سایت گارانتی

از دیگر خدماتی که با طراحی سایت گارانتی به شما ارائه داده میشود این است که میتوانید شرکت های گارانتی کننده معتبر و مورد تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را از گارانتی های جعلی و تقلبی بشناسید. در سامانه گارانتی تمام شرکت های گارانتی کننده معتبر و مورد تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نشان داده شده و اطلاعات هرکدام از ان ها قابل مشاهده میباشد و هر شرکتی که جز شرکت های سامانه گارانتی نبود، قابل اعتماد نخواهد بود.

عضو شدن در سایت گارانتی

اگر از قبل عضو سایت گارانتی بودید فقط لازم است کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی را نوشته و وارد سیستم شوید. در غیر این صورت روی “عضویت بزنید”.

سایت گارانتی

همانطور که مشاهده میکنید در این قسمت باید نقش خود را به عنوان عضوی از سیستم مشخص کنید. ما در اینجا به عنوان کاربر وارد میشویم.

سایت گارانتی

همینطور که مشخص است باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. سپس روی “ثبت اطلاعات” کلیک کنید.

سایت گارانتی

به شماره همراه وارد شده کدی 6 رقمی به نام کد اعتبار سنجی برای شما ارسال میشود. که باید آن را وارد کرده و سپس “تایید کد” را بزنید.

سایت گارانتی

وارد حساب کاربری خود میشوید. قسممت سمت راست “مدیریت حساب کاربری” میتوانید اطلاعات خود را تغییر دهید یا تصحیح کنید.

سایت گارانتی

با کلیک روی “جستجوی شناسه رهگیری” با صفحه زیر روبرو میشوید. در این قسمت با نوشتن شناسه رهگیری میتوانید از اطلاعات کالای مد نظر خود آگاه شوید.

سایت گارانتی

خدمتی که سامانه گارانتی ارائه میدهد بسیار مهم است و از این به بعد میتوانیم با سایت گارانتی، از کالایی که خریداری میکنیم مطمئن باشیم. طراحی سایت گارانتی خدمات بسیار ارزنده‌ای را به افراد ارائه میدهد و میتوانند از طریق آن گارانتی هر کالایی راچک کرده و سپس  با خیال راحت خریداری نمایند. محتوای مناسب در سامانه گارانتی در سئو سایت آن تاثیر بسزایی داشته است که این مورد بعد از طراحی سایت‌ های دیگر هم ضروری است.

بسیاری از سایت‌ها هستند مانند طراحی سایت فروشگاهی، آموزشی، شرکتی و … که خدماتی را به افراد ارائه میدهند. این بستگی به هدف شما دارد که بخواهید چه کسب و کاری را راه‌اندازی کنید. شرکت طراحی وب سایت میتواند با ارائه پیشنهادات به شما راهنمایی کند که چه راهی را پیش ببرید. اگر بودجه کمی دارید میتوانید طراحی سایت ارزان را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا