معرفی و آنالیز سایت

سایت همتا|آموزش استفاده از سامانه همتا

سایت همتا|آموزش استفاده از سامانه همتا

به این مطلب امتیاز دهید

سامانه همتا، با اینکه به تازگی کار خود را شروع کرده است ولی در زمینه هایی که خدمات ارائه میدهد بسیار پیشرفت داشته و برای مردم بسیار سودمند واقع شده است. از مهمترین خدمات همتا که با طراحی سایت خود انجام داده است شامل ارائه خدمات در زمینه ریجستری موبایل میباشد. علاوه بر این کارهای بسیار دیگری ارائه میدهد. از جمله ثبت گوشی های موبایل مسافرتی، استعلام اصالت گوشی موبایل، فعال سازی گوشی و غیره.

سایت همتا مخفف سامانه “ه” هوشمند “م” مدیریت “ت” تجهیزات “ا” ارتباطی است. اجرا شدن طرح رجیستری با طراحی سایت همتا بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این طرح شامل برندهای مختلف از جمله ال جی، سونی، هواوی و … و در آخر سامسونگ نیز اضافه شد و باعث کامل شدن طرح رجیستری در سامانه همتا گردید که از موفق ترین طرح های وزارت ارتباطات به حساب می آید.

هدف از طرح رجیستری در سامانه همتا این است که از ورود موبایل های قاچاق به داخل کشور جلوگیری شود. شما میتوانید با انجام رجیستری گوشی از اصالت گوشی خود نیز آگاه شوید. سامانه همتا رجیستری گوشی شما و خدمات مربوط به آن را برای شما انجام خواهد داد. برای دسترسی به سامانه همتا هم میتوانید از سایت آن استفاه کنید و هم از طریق کد دستوری USSD، پیامک و اپلیکیشن آن استفاده کنید.

معمولا دسترسی به سایت همتا که آدرس آن hamta.ntsw.ir است، راحت تر میباشد و میتوانید از خدمات آن استفاده کنید. علاوه بر این همانطور که اشاره شد از طریق کد USSD و با شماره گیری # 7777 * میتوانید از خدمات سامانه همتا بهره مند شوید. درباره سامانه همتا توجه داشته باشید که اگر پیامکی را درباره طرح رجیستری دریافت کردید، حتما به شماره ارسالی آن توجه کنید که 7777 باشد یا اینکه حتما نام فرستنده با عنوان همتا ذکر شده باشد.

رجیستر کردن گوشی از طریق هرکدام از این روش ها، هیچ تفاوتی نداشته و در دیتابیس سامانه همتا ثبت خواهد شد. نکته ای که میتواند مهم باشد این است که زمانی که گوشی خود را به وسیله پیامک رجیستر میکنید، اطلاعات مربوط به گوشی خود را میتوانید به راحتی و به طور کامل در سایت همتا مشاهده کرده و تغییراتی که نیاز است را اعمال کنید.

سایت همتا

طراحی سایت همتا دارای بخش ها و امکانات و قابلیت های متفاوتی میباشد که تمام این امکانات را نمیتوانید از طرق دیگری که ذکر شد مشاهده کرده و استفاده کنید و اگر میتوانید به سایت همتا دسترسی داشته باشید، خوب است که در سایت ثبت نام کرده و از امکانات اضافی آن استفاده کنید. اگر جز کاربران سایت همتا نباشید میتوانید از دو قابلیت اصلی همتا نیز استفاده کنید. این دو قابلیت شامل:

  • استعلام وضعیت گوشی
  • ثبت گوشی در سامانه همتا

از مواردی که درباره سامانه همتا وجود دارد این است که استعلام دقیقی از گوشی مد نظر شما ارائه میدهد. پیشنهادی که به شما میشود این است که قبل از خرید گوشی نو یا دست دوم، حتما از طریق سامانه همتا از آن استعلام گرفته و واردات صحیح آن را چک کنید که دچار ضرری نشوید. از آن جایی که سامانه همتا پاسخگویی سریعی دارد، در عرض چند ثانیه پاسخ استعلام شما را داده و نگرانی های شما را از بین میبرد. محتوایی که در سامانه همتا بصورت دقیق تولید شده است، بسیار در موفقیت سئو سایت موثر است به همین دلیل هنگام جستجوی آن، در صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت.

ویدئو آموزش استفاده از سامانه همتا

  • در ابتدا باید روی گزینه “استعلام اصالت” کلیک کنید.

سایت همتا

  • زمانی که روی “استعلام اصالت” میزنید با صفحه زیر روبرو میشوید. همانطور که مشاهده میکنید باید درابتدا کد IMEI گوشی خود را وارد کنید و در صورت نداشتن آن، #06#* را شماره گیری کنید. و در قسمت دوم شماره امنیتی که به حروف نوشته شده است را به عدد وارد کنید. در انتها روی گزینه جستجو کلیک کنید.

سایت همتا

  • بعد از زدن روی جستجو، صفحه زیر را میبینید. اگر چنین صفحه برای شما نمایش داده شد به این معناست که گوشی شما قانونی بوده و در سامانه همتا ثبت شده است و اگر همتا آن گوشی را تکذیب کرد، ممکن است آن گوشی قاچاقی بوده و اطلاعات آن در سامانه همتا ثبت نشده است.

سایت همتا

  • همانطور که اشاره شد انجام این کار از طریق شماره گیری # 7777 * نیز امکان پذیر است.

سایت همتا

  • بعد از شماره گیری آن فهرست زیر را مشاهده میکنید. باید “استعلام اصالت” را انتخاب کنید.

سایت همتا

  • بعد از انتخاب آن صفحه دیگری برای شما ظاهر میشود که از شما کد IMEI را میخواهد. بعد از نوشتن کد روی گزینه “send” میزنید.

سایت همتا

  • بعد از ارسال کد همانطور که میبینید باید نتیجه را از طریق پیامک دریافت کنید.

سایت همتا

چگونه فعال کردن موبایل از طریق سامانه همتا

زمانی که گوشی جدیدی را خریداری میکنید، برای اینکه بتوانید از ان استفاده کنید باید اول آن را فعال کنید. شما به عنوان خریدار باید این کار را انجام دهید. بعد از اینکه سیم کارت را در گوشی خود قرار میدهید و آن را روشن میکنید، یک پیامک با عنوان اینکه گوشی شما فعال نشده است و باید فعال سازی آن را انجام دهید، را دریافت خواهید کرد. برای فعال سازی موبایل خود از طریق سایت همتا باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در ابتدا باید روی گزینه  “فعال سازی” کلیک کنید.

سایت همتا

2. صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. اطلاعاتی که از شما میخواهد را در فیلدهای مخصوص به خود وارد کنید. همانطور که میبینید این اطلاعات شامل شماره تلفن همراه خود، شناسه دستگاه (IMEI)، کد فعال سازی و کد امنیتی بوده که به حروف نوشته شده و باید به عدد وارد کنید. توجه داشته باشید باید کد فعال سازی را توسط فروشنده دریافت کنید.

سایت همتا

به این ترتیب فعال سازی گوشی انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که برای انجام این کار نیازی به ثبت نام در سایت همتا نمیباشد و همچنین میتوانید از طریق کد USSD و شماره گیری # 7777 * این کار را انجام دهید. در ابتدا باید # 7777 * را شماره گیری کنید.

سایت همتا

     2. با فهرست زیر روبرو خواهید شد. سپس باید شماره گزینه “فعال سازی” را ارسال کنید.

سایت همتا

      3. در این قسمت باید کد 15 رقمی IMEI گوشی خود را وارد کنید و روی “send” بزنید تا ارسال شود.

سایت همتا

       4. سپس از شما شماره تلفن همراه را برای فعال سازی میخواهد که باید آن را در این قسمت وارد کنید.

سایت همتا

      5. بعد از ارسال شماره سیم کارت خود، از شما کد فعال سازی میخواهد. این کد فعال سازی را باید قبلا از فروشنده دریافت کرده باشید. بعد از وارد کردن روی “send” میزنید.

سایت همتا

       6. بعد از این مرحله اطلاعاتی از دستگاه موبایل شما نشان داده خواهد شد و به نشانه تایید عدد 1 را ارسال میکنید.

سایت همتا

      7. در آخر موفقیت فعال سازی به شما نشان داده خواهد شد و فرایند فعال سازی موبایل شما در سامانه همتا تکمیل شده و به اتمام رسید و میتوانید بدون مشکلی از گوشی همراه خود استفاده کنید.

سایت همتا

انتقال مالکیت در سامانه همتا

از دیگر خدماتی که با طراحی وب سایت همتا به شما ارائه داده میشود، انتقال مالکیت میباشد که هنگام خرید و فروش موبایل مورد استفاده قرار گرفته و میتوانید به راحتی از این قابلیت به وسیله دیگر راه های گفته شده غیر از سایت استفاده کنید. نکته ای که قابل ذکر است این است که که اگر سیم کارت های خود را در گوشی جا به جا کنید نیازی به انتقال مالکیت ندارد و این کار فقط هنگامی ضروری میباشد که موبایل خود را به فرد دیگری بفروشید. از طریق کد USSD باید انتقال مالکیت را طبق مراحل زیر انجام دهید:

  • در ابتدا باید # 7777 * را شماره گیری کنید.

سایت همتا

  • با فهرست زیر روبرو شده و باید گزینه “انتقال مالکیت” را انتخاب کنید.

سایت همتا

  • میبینید که کدهای IMEI دستگاه های ثبت و فعال شده سیم کارتتان نشان داده میشود. این کدها مربوط به گوشی هایی میباشد که تحت مالکیت سیم کارت شما هستند. در این مرحله باید کدی که مد نظرتان است و قصد انتقال مالکیت آن را دارید را انتخاب کرده و شماره مربوط به آن را ارسال کنید. توجه داشته باشید که اگر شناسه گوشی مورد نظرتان جز این ها نیست، در جای مشخص شده آن شناسه را تایپ و ارسال کنید.

سایت همتا

  • در این مرحله باید شماره موبایل کسی را که میخواهید مالکیت گوشی را به او انتقال دهید را وارد کنید و سپس گزینه “send” را بزنید.

سایت همتا

  • صفحه ای که در این مرحله نشان داده میشود اطلاعات موبایل شما و شماره موبایل شخص مقابل میباشد. باید ان را چک کرده و در صورت درست بودن آن را تایید کنید و شماره 1 را ارسال نمایید.

سایت همتا

  • در اخر تکمیل فرایند را به شما نشان داده و اینکه کد فعال سازی از طریق پیامک ارسال خواهد شد. تایید را میزنید.

سایت همتا

  • کد فعال سازی به سیم کارت شخص مقابل فرستاده خواهد شد و پس از دریافت پیامک، باید شخصی که قرار است مالکیت موبایل به او انتقال داده شود، به سامانه همتا رفته و مراحلی که در قسمت فعال سازی موبایل گفته شد را طی نماید و در قسمت وارد کردن کد فعال سازی، کدی که از طریق پیامک به ارسال شده است را وارد کند.

سایت همتا

ثبت نام در سامانه همتا

  1. باید در ابتدا وارد سایت همتا شده و روی ثبت نام کلیک کنید.

سایت همتا

       2.همانطور که مشاهده میکنید باید شماره همراه خود را در این قسمت وارد کنید و سپس ادامه را میزنید.

سایت همتا

       3.کد 6 رقمی که به موبایل شما ارسال شده است را در این قسمت وارد کرده و مجددا ادامه را بزنید.

سایت همتا

     4. همانطور که مشاهده میکنید در این مرحله باید کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کنید. سپس روی “ادامه” کلیک میکنید. توجه داشته باشید که شماره همراهی که وارد میکنید با کد ملی هر دو باید به نام شخص واحدی باشند در غیر اینصورت نمیتوانید ادامه دهید.

سایت همتا

        5. در مرحله اطلاعات مربوط به هویت شما نمایش داده خواهد شد. ادامه را میزنید.

سایت همتا

      6. در آخر رمز عبور خود را انتخاب میکنید. میتوانید در قسمت بازیابی رمز شماره همراهی را وارد کنید که در صورت فراموش کردن رمز عبور از آن استفاده گردد. و در آخر “پایان” را میزنید.

       7.و این هم صفحه کاربری شما! تمام امکانات سامانه همتا را میتوانید مشاهده کرده و از آن ها در صورت نیاز استفاده کنید.

سایت همتا

از دیگر نکات مهمی که خوب است درباره آن اطلاع داشته باشید، هماهنگی میان دیتابیس سامانه همتا و دیتابیس موجود در گمرک کشور میباشد. تمام اطلاعاتی که از طرف گمرک ارسال میشود در سامانه همتا ثبت میشود. در صورتی که دستگاهی سیم کارت خور در گمرک ثبت نشده باشد در سامانه همتا نیز رجیستر نشده است. اگر دستگاه موبایل یا تبلتی را از کسی هدیه گرفتید یا از سایت خارجی خریداری کرده اید، باید حتما آن دستگاه را همراه با مستندات به گمرک تحویل داده تا IMEI گوشی یا تبلت شما را در سامانه همتا ثبت کنند و هنگام استفاده از شبکه مخابراتی با مشکلی روبرو نشوید. برای قانونی کردن موبایل مد نظر دو روش وجود دارد که میتوانید انجام دهید:

  • روش اول این است که به دفاتر گمرکی رفته و هزینه گمرک گوشی را پرداخت کنید. این هزینه میتواند متغیر باشد و نسبت به نوع و مدل گوشی تغییر کند. بعد از اینکه هزینه گمرک پرداخت میشود، برای شخص یک مجوز صادر میشود که دارای اطلاعاتی از جمله نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه تلفن همراه (IMEI) و سایر مشخصات میباشد. شخص باید این مجوز را تا زمان انجام فعال سازی موبایل خود همراه خود داشته باشد.
  • و اما روش دوم این است که میتوان به صورت آنلاین عوارض گمرک موبایل پرداخت شود. این روش میتواند بسیار راحت تر از روش اول باشد مخصوصا در این برهه از زمان که تمام مردم تا جایی که امکان دارد کارهایشان را آنلاین انجام میدهند. برای پرداخت هزینه گمرک از طریق سایت گمرکی باید مراحل زیر را انجام دهید:
  • همانطور که در تصویر میبینید باید در فیلد کد IMEI مربوط به موبایلی که قصد پرداخت هزینه گمرکی آن را دارید را وارد کنید. بعد از وارد کردن کد IMEI و شناسه امنیتی روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

سایت همتا

  • در این قسمت باید مشخصات گوشی را که شامل برند، مدل و مشخصات فنی خاص آن میشود را وارد کنید. سعی کنید تمام اطلاعات به صورت دقیق وارد شود چون عواقب آن با خود شما میباشد. روی گزینه ادامه که بزنید با اطلاعات دیگری از جمله وارد کردن کد ملی و شماره پاسپورت خود را نیز وارد کنید و در آخر تیک گزینه پایین صفحه را بزنید که به مرحله بعد بروید. نکته ای که در این قسمت بسیار مهم است این است که شماره سیم کارتی که برای فعال سازی اطلاعات، وارد میکنید باید مطمئن باشید که حتما به نام آن فردی است که مشخصات کد ملی و گذرنامه او در سیستم ثبت شده است. در غیر این صورت در سایت گمرک نمیتوانید مراحل بعد را ادامه دهید.

سایت همتا

  • در این مرحله به شماره سیم کارتی که وارد کردید، یک کد امنیتی ارسال میشود که باید در این قسمت آن را وارد کنید. بعد از وارد کردن روی گزینه “ادامه” بزنید.

سایت همتا

  • در آخر مبلغ پرداختی به سازمان گمرک برای شما نمایش داده خواهد شد و شما میتوانید از طریق سامانه همتا اقدام به ثبت و فعال سازی موبایل خود کنید.

سایت همتا

سامانه همتا با طراحی اپلیکیشن خود کار را برای کاربران راحت تر کرده است. البته این اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید طراحی و منتشر شده است و کسانی که دارای این سیستم عامل هستند میتوانند از امکانات سامانه همتا از طریق اپلیکیشن آن به راحتی بهره ببرند. متاسفانه اپلیکیشن همتا تاکنون برای سیستم عامل iOS طراحی نشده است ولی در آینده منتظر آن خواهیم بود.

طراحی هر سایتی مانند طراحی سایت فروشگاهی، خدماتی و … با راه‌اندازی اپلیکیشن مخصوص به خود، میتواند توسعه بیشتری داشته باشد و کاربران راحتتر میتوانند از خدمات سایت شما استفاده کنند. اگر بودجه شما به اندازه طراحی سایت اختصاصی نیست، میتوانید طراحی سایت ارزان را به شرکت مورد نظر سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا