معرفی و آنالیز سایت

طراحی سایت دیجی‌کالا

طراحی سایت دیجی‌کالا

به این مطلب امتیاز دهید

از آن جایی که سایت دیجی کالا یکی از فروشگاه های اینترنتی موفق در حوزه کسب و کار آنلاین است، بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا با طراح این سایت آشنا شوند. سایت دیجی کالا به دلیل داشتن ظاهری زیبا و مورد پسند کاربران توانسته است، مخاطبان زیادی را به خود جلب کند که این موفقیت خود را مدیون طراح آن می داند. اگر علاقه مند هستید تا اطلاعات کافی در رابطه با طراح سایت دیجی کالا کسب کنید، به شما توصیه می شود تا این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید.

طراح سایت دیجی کالا کیست؟

سایت دیجی کالا توسط برداران محمدی طراحی شده است. سایت دیجی کالا بر اثر یک تجربه ناخوشایند ساخته شده است. در سال 1384 که کم کم فضای عکاسی از آنالوگ به سمت دیجیتال پیش میرفت، افرادی که علاقه مند به هنر عکاسی بودند، نیاز داشتند تا دوربین های عکاسی دیجیتال را برای خود مهیا کنند. برادران محمدی نیز این دسته از افراد علاقه مند به هنر عکاسی بودند، پس تلاش کردند که یک دوربین عکاسی دیجیتال از سایت های موجود در کشور ایران تهیه کنند ولی با یک چالش بزرگ رو به رو شدند که چالش این بود که :

در ایران هیچ منبع معتبری وجود نداشت تا اطلاعات مفیدی در رابطه با دوربین های دیجیتال و لوازم آن ها را در اختیار برادران محمدی قرار دهد. پس در این شرایط تنها کاری که می توانستند انجام دهند این بود که :

به سایت های خارجی مراجعه کنند و بتوانند دوربین مورد نیاز خود را پیدا کنند ولی بدشانسی آن ها این بود که آن سایت خارجی لنز دست دوم به این افراد فروخته بود. پس از کسب این تجربه ناخوشایند، ایده جالبی به ذهن برادران محمدی خطور کرد و آن ایده این بود که یک سایت با اهداف زیر طراحی کردند :

  • این سایت بتواند اطلاعات مفید و تخصصی در رابطه با دوربین و لوازم دیجیتال در اختیار دیگران قرار دهد.

طراح سایت دیجی کالا

  • افراد دیگری این چنین تجربه ناخوشایندی را تجربه نکنند.
  • افراد بتوانند در یک سایت ایرانی اطلاعات لازم و کافی در مورد دوربین و لوازم دیجیتال کسب کنند.
  • افراد بتوانند با صرف اندکی وقت، اطلاعات مفید درباره دوربین مورد نظر خود کسب کنند.

پس از مدتی که تعداد بازدید کنندگان سایت آن ها بالا رفت، باعث شد که به مراتب ترافیک سایت آن ها بالا برود و در نتیجه تمام محصولات دیجیتال را به سایت خود اضافه کنند. در این شرایط بود که تصمیم گرفتند تا نام سایت خود را از فروش کالای دیجیتال به فروش دیجیتال کالا تغییر دهند.

روند استقبال مردم از این سایت روز به روز افزایش پیدا کرد تا جایی که برادران محمدی تصمیم گرفتند تا هر نوع کالا و محصولی را برای فروش در سایت خود قرار دهند و این گونه فروشگاه اینترنتی دیجی کالا روز به روز گسترش پیدا کرد و کارمندان بیشتری را استخدام کرد.

درست است که شروع طراحی سایت دیجی کالا با ایده و کمک برادران محمدی شروع شد ولی در حال حاضر فرد خاصی طراح سایت دیجی کالا نیست و یک تیم برنامه نویسی داخلی دیجی کالا مسئولیت طراحی سایت دیجی کالا را به عهده دارند.

خیلی جالب است بدانید که طراح سایت دیجی کالا، آنقدر قوی این سایت را طراحی کرده است که موجب شده است :

  • در حال حاضر تقریبا روزانه حدود 850 هزار نفر از این سایت دیدن کنند.
  • این سایت پس از گوگل دومین جایگاه سایت پربازدید را در ایران دارد.
  • در سال 1399 این سایت جز یکی از 400 سایت پربازدید جهان در نظر گرفته شده است.

طراح سایت دیجی کالا

زبان برنامه نویسی دیجی کالا

طراح سایت دیجی کالا در ابتدا از زبان برنامه نویسی ASP برای طراحی این سایت استفاده کرده بود. همچنین تیم طراحان سایت دیجی کالا پلتفرم نرم افزاری را بر روی سایت اجرا کردند.

پلتفرم نرم افزاری یک نرم افزار بسیار بزرگ است که به روی پلتفرم سخت افزار نصب می شود و به افراد اجازه می دهد تا نرم افزارهای مختلف را به واسطه آن فعال کنند.

با گذشت زمان طراحان سایت دیجی کالا با هزینه های هنگفت سرورهای ویندوزی سایت دیجی کالا رو به رو شدند که در این شرایط تصمیم گرفتند تا زبان برنامه نویسی سایت دیجی کالا را از ASP.Net به php تغییر دهند.

  1. سرورهای لینوکسی هزینه کمتری نسبت به سرورهای ویندوزی مخصوصا سایت های بزرگ دربر خواهند داشت.
  2. سرورهای لینکوسی یک رایانه هستند که همیشه به اینترنت متصل بوده و دارای نرم افزار و سخت افزار خاص خود هستند.
  3. سیستم عامل سرور ویندوزی، ویندوز است که با زبان برنامه نویسی ASP.Net هماهنگ است.

با توجه به اینکه پلتفرم قبلی موجود در سایت دیجی کالا هزینه های بسیاری را برای دیجی کالا به همراه داشته است، پی تصمیم گرفت شد تا پلتفرم جدیدی برای سایت ایجاد کنند تا بتوانند کاربران بیشتری را مجذوب سایت دیجی کالا کنند. سایت دیجی کالا از چندین بخش مختلف تشکیل شده است که عبارتند از بخش UX، UI ، برنامه نویسی، طراحی سایت و افزایش سئو سایت برای موتورهای جستجو.

طراح سایت دیجی کالا

سفارش سایت به طراح سایت دیجی کالا

با توجه به پیشرفت چشم گیر سایت دیجی کالا، بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا طراحی سایت فروشگاهی خود را به طراح سایت دیجی کالا بدهند ولی متاسفانه یک خبر خوش و یک خبر بد برای شما علاقه مندان داریم :

خبر بد : همان طور که گفته شد تیم طراحی وب سایت دیجی کالا درون دیجی کالا قرار دارند، پس برای افراد دیگر کار نمی کنند و برای هیچ شرکتی، سایت فروشگاهی را طراحی نمی کنند.

خبر خوش : خوشبختانه بسیاری از شرکت ها وجود دارند که می توانند یک سایت عالی مشابه سایت دیجی کالا را برای شما طراحی کنند.

در این مقاله تلاش شد تا طراح سایت دیجی کالا و تاریخچه طراحی سایت دیجی کالا به طور کامل بررسی شود. برادران محمدی طراح سایت دیجی کالا هستند ولی در حال حاضر یک گروه طراح درون سایت دیجی کالا وجود دارند که مسئولیت این طراحی را برعهده دارند. در حال حاضر شرکت های بسیاری وجود دارند که تلاش دارند سایتی مشابه با سایت دیجی کالا را برای دیگران طراحی کنند تا بتوانند به اندازه سایت دیجی کالا در حوزه کاری خود پیشرفت کنند. طراحی سایت ارزان هم میتواند پیشنهاد خوبی برای افرادی که بودجه نسبتا کمتری برای طراحی سایت خود دارند، میتواند باشد. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا