بارگزاری

image
imageimage

وب مهر

همراه زیرک و معتمد کسب و کار شما!

راه های ارتباطی

در ارتباط باش...

میزبانی(هاست) ، سرور اختصاصی ، سرور مجازی

میزبانی(هاست):

هاست همان فضایی که مشخصات و اطلاعات وب سایت در آن ذخیره میشود.هر سایتی از تنوع اطلاعات مثل تصاویر , متن ها , ویدیو وسایر موارد تشکیل میشود.

بی تردید شما در سیستم کامپیوتر خود اطلاعات زیادی دارید که بروی هارد آن ذخیره شده اند. هر دفعه که به سراغ این فایل ها میروید و آنها را اجرا میکنید , اطلاعات از روی هارد خوانده میشوند و به شما نمایش داده میشوند.

خرید میزبانی یا هاست خوب در عملکرد وب‌سایت اثرات مثبتی به جا میگذارد و این امر به‌طور شگفت‌ انگیزی در ایجاد تجربه‌کاربری‌خوب، تاثیرگذار خواهد بود. به سادگی می‌توان فهمید که چقدر مهم است که یک سرور هاستینگ، وب‌سایت‌ شما را میزبانی کند. برای انتخاب یک سرور هاست، نکته اصلی سرعت بارگذاری بالا و آماده به‌کار بودن (آپتایم) همیشگی‌یعنی 24 ساعته و 7 روز هفته است. آماده به‌کار بودن ازین جهت دارای اهمیت است که در قدم اول ورود کاربر به وب‌سایت، باید وب‌سایت نمایش داده شود و بعد سرعت بارگزاری مطالب آن اهمیت پیدا می‌کند. در اکثر موردها، اگر وب‌سایت به سرعت باز نشود کاربر، وب‌سایت دیگری را باز می‌کند. میزبانی ها و یا هاست ها میتوانند بر روی سرورهایی با سیستم عامل های لینوکس و ومایکروسافت ویندوز قرار بگیرند. یکی از پارامترهای مهم برای وب‌سایت ها کیفیت میزبانی آن می باشد که این کیفیت به‌تعداد بازدیدکنندگان و کاربران که روی یک سرور قرار داردمرتبط است. تعداد کاربران و بازدیدکنندگان تعداد و مقدار‌مشخصی ندارند و کاملا به شرکت ارائه کننده میزبانی بستگی دارد. کاملا واضح است است هرچه تعداد این کاربران روی یک سرور کمتر باشد امنیت و سرعت بیشتر خواهد بود. یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب میزبانی، کنترل پنل آن است. کنترل پنل در واقع یک نرم افزار مدیریت قابلیت های‌میزبانی است که برای دارنده هاست امکان دسترسی و مدیریت تمامی امکانات را در محیطی امن فراهم می آورد که برخی از این قابلیت ها شامل: امکان ارسال فایل، مدیریت ایمیل ها، طراحی و تغییر صفحات وب و نصب نرم افزار های تحت وب می باشد. کنترل پنل برای سرویس های میزبانی ویندوز و لینوکس با هم تفاوت دارد که برای هاست ویندوز می توان به Helm، Plesk، WSP و هاست لینوکسی به Direct admin، Lx admin، C panel اشاره نمود

خرید هاست سریع‌تر، یعنی وبلاگ و وب‌سایتی کارآمدتر، که رتبه شما را در گوگل بالا می‌برد. نرخ تبدیل (Conversion Rate)، مستقیما به سرعت وب‌سایت شما وابسته است. باید بدانید که کاربر بیشتر از ۳ تا ۴ ثانیه برای بارگذاری صبر نمی‌کند. لذا سرعت پایین کاربر را فراری می‌دهد و باعث می‌شود نرخ تبدیل پایین بیاید و نرخ بازگشت (Bounce Rate)، یعنی تعداد کاربرانی که اولین بازدید آن‌ها آخرین بازدیدشان خواهد بود، بالا برود. آزمایش‌ها مشخصاً نشان داده‌اند که وب‌سایت‌هایی با عملکرد بالاتر، به افزایش میزان فروش کمک می‌کنند و باعث کاهش ۹۰ درصدی نرخ بازگشت وب‌سایت خواهند شد. برای داشتن وب‌سایتی سریع، لازم است هنگام خرید هاست دقت عمل لازم را داشته باشید و چند نکته را رعایت کنید. در ادامه شما را با نکات مهم در خرید هاست خوب آشنا می‌کنیم.

کاری که میزبانی یا هاست انجام میدهد هم به همین شکل است. فضایی که فایل ها در آن بتوانند ذخیره شوند و در زمان نیاز (وقتی فردی که سایت را سرچ کرده و باز میکند) به اجرا گذاشته شوند نیاز هر سایتی است .فضای گفته شده در داخل زایانه هایی که همیشه روشن هستند قرار میگیرد.کامپیوترهای روشن در اختیار شرکت هاستینگ هستند و امنیت و مسائل فنی هایشان توسط شرکت ها مورد کنترل قرار می گیرند.

سرورهای اختصاصی:

سرور اختصاصی، نوعی از میزبانی اینترنتی است که در آن کاربر یک سرور را به طور کامل اجاره می کند. در سرور اختصاصی تمام فضای هارد دیسک سرور همراه پهنای باند قابل توجه در اختیار مشتری قرار می گیرد، که امکانات متنوعی را فراهم می آورد. این سرویس به مراتب نسبت به سرویس اشتراکی قابل انعطاف تر است و سازمان ها (کاربران) دسترسی کاملی به سرور(ها) دارند که شامل انتخاب نوع سیستم عامل، سخت افزار، پهنای باند و خیلی چیزهای دیگر می باشد.

مدیریت سرور به صورت معمولا می تواند از طرف شرکت میزبان به عنوان یک سرویس افزودنی ارائه شود. سرور های اختصاصی اغلب در دیتاسنتر قرار داده می شوند که امکاناتی از قبیل امنیت فیزیکی، برق اضطراری، سیتم های تهویه و چیزاهای دیگر را دارند. اگر وب سایتی دارید که تعداد بازدیدکنندگان آن بسیار زیاد است یا قصد دارید برنامه هایی را اجرا کنید که در هاست های اشتراکی به دلایل امنیتی و محدودیت های منابع قابل پیاده سازی نمی باشند و احتیاج به نصب نرم افزارهای خاصی را دارید و یا امنیت سایت شرکت یا سازمانی که مسئول وب سایت آن هستید، بسیار خاص و حساس است، سرور اختصاصی را انتخاب کنید. سخت افزارهای مورد استفاده در سروراختصاصی برتینا، جزو برترین سخت افزارهای موجود در بازار می باشد تا بالاترین سرعت و کیفیت را برای کاربران گرامی به همراه داشته باشد. برخی از برندهای مورد استفاده در سرورها عبارتند از : HP, Dell, Supermicro, Intel .... در ادامه به برخی از برتری ها و ویژگی های برتینا به عنوان ارایه سرور اختصاصی شما اشاره می کنیم :

  • برتینا دارای گواهینامه استاندارد ISO 9001 - برتینا دارای گواهینامه امنیتی ISO 27001
  • برتینا دارای گواهینامه استاندارد رضایت مشتری ISO 10002
  • برتینا عضو رسمی سازمان RIPE و امکان ارایه آدرس های IP به تعداد مورد درخواست کاربر در سرورهای ایران
  • امکان ارایه لایسنس انواع کنترل پنل های Cpanel, Directadmin و Plesk در دیتاسنتر آلمان و ایران

7 سوال متداولیکه درباره ی سرور اختصاصی مطرح میشود:

  1. سرور اختصاصی چیست؟همانطور که می دانید سرور اختصاصی محیط هاست واحدی است که برای نیازهای یک سایت واحد اختصاص یافته است. این نوع سرور معمولا برای سایت هایی که بزرگ هستند، حجم بالایی از ترافیک را دریافت می کنند یا نیازمند تنظیمات منحصر به فرد می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. در سرور اختصاصی مشتری کنترل کاملی بر روی محیط سرور خواهد داشت. این موضوع باعث سفارشی سازی کامل آن می شود و سرور اختصاصی را برای سازمان های بزرگ تر، ایده آل می سازد.
  2. سرور اختصاصی چگونه کار می کند؟به کمک سرور اختصاصی، شما یک سرور فیزیکی کامل را اجاره می کنید. اینکار می تواند سفارشی سازی و کنترل کاملی بر روی سرور برایتان فراهم آورد. علاوه بر این، می توانید دسترسی بیشتری به منابع سرور داشته باشید. به کمک سرور اختصاصی، قادر خواهید بود نوع پردازنده ، سیستم عامل و مقدار کل رم و فضای موجود را سفارشی سازی کنید.
  3. سرور اختصاصی برای چه کسانی مناسب است؟در ابتدا باید بدانید که محیط این نوع سرور برای کاربران فنی بسیار مناسب است. مدیریت سرور ، حفظ و نگهداری از آن و امن کردن محیط موجود به کار بسیار زیاد نیاز دارد. به همین خاطر سرور اختصاصی معمولا توسط سایت هایی با ترافیک بالا، اپلیکیشن های پیچیده یا هر چیز دیگری که نیازمند امنیت بالاست مورد استفاده قرار می گیرد. سرور اختصاصی گران قیمت تر از سایر گزینه های هاستینگ است و برای شرکت هایی که درآمد زیادی دارند مناسب خواهد بود.
  4. تفاوت سرور اختصاصی با هاست اشتراکی در چیست؟در سرور اختصاصی شما دسترسی کاملی به کل سرور دارید. این در حالیست که در هاست اشتراکی تنها بخشی از سرور را اجاره می کنید. اگر هاست اشتراکی را انتخاب کنید، تنها یک بخش از سرور متعلق به شما خواهد بود. در سرور اختصاصی به جای اشتراک منابع با صدها سایت دیگر، می توانید به کل منابع دسترسی داشته باشید.
  5. تفاوت بین سرور اختصاصی مدیریت شده و مدیریت نشده در چیست؟زمانی که سرور اختصاصی مدیریت نشده را خریداری می کنید مجبور خواهید بود خودتان آن را سفارشی سازی و نگهداری کنید. در این شرایط خودتان مسئول وظایف مدیریتی همچون حفظ و نگهداری سرور، امنیت آن، به روزرسانی نرم افزارها و هر چیز دیگری هستید که بر روی سرور اجرا می شود. اما زمانی که سرور اختصاصی مدیریت شده را انتخاب می کنید، تیمی از متخصصان در راه اندازی و مدیریت سرور به شما کمک خواهند کرد.
  6. مزایای سرور اختصاصی چیست؟ این نوع سرور می تواند برای برخی از سایت ها و اپلیکیشن های خاص بسیار مفید باشد. اول از همه، سرور اختصاصی بسیار امن است. به هنگام خرید سرور اختصاصی مجبور نخواهید بود سرور خود را با سایر سایت ها به اشتراک بگذارید و همین امر باعث افزایش امنیت آن می شود. زمان آپتایم در این سرورها بالاست. سرور اختصاصی برای عملکرد بالا و منحصر به فرد بهینه سازی شده است. سایت شما می تواند از تمامی منابع سرور بدون اشتراک آن با سایر سایت ها، استفاده کند. در نهایت سرور اختصاصی می تواند مقیاس پذیری بالایی را برای برطرف کردن نیازهای در حال تغییر سایت فراهم آورد. این نوع از محیط هاست، توانایی تخصیص منابع بالایی دارد و می توان از منابع موجود به خوبی استفاده کرد.
  7. معایب سرور اختصاصی چیست؟سرور اختصاصی برای هر نوع سایتی مناسب نیست. افرادی که تازه کار خود را آغاز کرده اند و در مورد نکات فنی اطلاعات زیادی ندارند ممکن است نتوانند از این سرور به خوبی استفاده کنند. اگر در مورد مسائل فنی اطلاعاتی ندارید اما می خواهید از سرور اختصاصی استفاده کنید می توانید از گزینه مدیریت شده آن بهره مند شوید.

در هنگام خرید یک سرور های اختصاصی به چه نکاتی دقت نمائیم؟ زمانی که به دنبال خرید یک سرور اختصاصی هستید، باید توجه کنید که از آشنایی لازم برای مدیریت یک سرور اختصاصی برخوردار هستید، البته در عموم موارد با تهیه نرم افزار کافی برای مدیریت سرور این نیاز تا حدودی مرتفع می شود اما برای مثال اگر شما می خواهید یک سرور ویندوز تهیه نمائید و هنوز تجربه چندانی در زمینه میزبانی وب ندارید، بسیار ساده تر و کم هزینه تر خواهد بود اگر از سرور مجازی ویندوز پارس پک استفاده نمائید، چرا که در عین پرداخت هزینه کمتر از امکانات مشابه بهره خواهید برد، به خصوص که پارس پک با توجه به فناوری پیشرفته خود از کرنل اختصاصی در سرور های خود استفاده می کند، و به لحاظ نرم افزاری هیچ تفاوتی در سرور های مجازی پارس پک با یک سرور اختصاصی وجود ندارد. اما اگر قبلا جوانب کار را رعایت کرده باشید ، استفاده از یک سرور قدرمند اختصاصی می تواند ، باعث بهبود کیفیت کار شما گردد

سرورهای مجازی:

امروزه میزبانی در داخل ایران (که سرور مجازی ایران می تواند یکی از شکل های آن باشد) برای بسیاری از وب سایت ها در حال تبدیل به یک دغدغه و نیاز اساسی است. این موضوع خصوصا برای وب سایت های دولتی و وبسایت هایی که اطلاعات و محتوای وب سایت آنها به گونه ای است که نگهداری وبسایت آنها بر روی سرورهای موجود در خارج از کشور ممکن است با ریسک همراه باشد از اهمیت بیشتری برخوردارد است.

یکی از جنبه هایی که موضوع سرور مجازی ایران به دلیل آن اهمیت پیدا می کند این است که قیمت سرور اختصاصی در ایران تا حدودی گران قیمت تر از خدمات میزبانی و هاست در سایر کشورهاست به همین دلیل اکثر کسانی که به میزبانی در ایران نیاز دارند ترجیح می دهند به جای سرور اختصاصی در صورتی که سرور مجازی (خصوصا از نظر منابعی همچون حافظه موقت (RAM) و پردازنده (CPU) بتواند پاسخگوی نیاز آنها باشد از این سرویس استفاده کنند. زیرا سرور مجازی شاخصه های اصلی یک سرور اختصاصی را داراست. سرور مجازی دقیقا مانند یک سرور فیزیکی عادی عمل می کند . کاربر در سرور های مجازی دسترسی کامل به سیستم عامل خود را دارد به صورتی که بدون اینکه هسته اصلی سرور دخالت داشته باشد می تواند سرور مجازی خود را reboot کند . یک VPS حافظه ، فضای هارد ، سیستم عامل و هر آنچه از یک سرور اختصاصی انتظار می رود را دارا می‌باشد.

این سرور، مناسب برای سازمان ها و ادارات دولتی و شرکتهای کوچک تا بزرگ و یا تمامی افرادی که نیازمند استفاده از سرور اختصاصی هستند، می‌باشد که با توجه به امنیت بالای داده ها و بهره مندی از پهنای باند مناسب شرایط مناسبی برای ارایه خدمات متفاوت ارایه میکند. شرکت پالیز هم اینک سرور های مجازی با سیستم عامل های ویندوز و لینوکس را با امکانات گسترده ارایه می‌نماید.

سرورهای مجازی پالیز بروی سرورهای قدرتمند HP DL380 و در دیتا سنتر مجهز پارس آنلاین اقدام به ارایه سرور مجازی نموده است.

مزایای سرورهای مجازی پالیز :

  • قدرت بالای سخت افزاری
  • بهره مندی از پهنای باند مناسب
  • امکان ارتقاء منابع سیستم تا سطح دلخواه
  • امکانات تهیه پشتیبان از اطلاعات
  • سرعت بسیار زیاد در دسترسی
  • هزینه مناسب و رقابتی ( با توجه به سطح خدمات)
  • امکان دریافت خدمات پیشرفته مانیتورینگبرای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت و تیم مجرب وب مهر در ارتباط باشید 02144447515

توسط وب مهر همراهی می شوند...

brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img

توسط وب مهر همراهی می شوند...

brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
brand-img
تماس سریع