آموزش طراحی سایت

نمونه قرار داد منع افشا طراحی سایت

نمونه قرار داد منع افشا طراحی سایت

به این مطلب امتیاز دهید

نمونه قرارداد منع افشا طراحی سایت، قراردادی است که میان دو نفر حقیقی یا حقوقی بسته میشود. در این قرار همانطور که از اسمش نیز مشخص است، برای حفظ یکسری اطلاعات درباره طراحی سایت که محرمانه هستند مانند شیوه سئو سایت و سورس کد و… بسته میشود. به طور کلی به قراردادهای منع افشا، قرارداد NDA نیز گفته میشود که کوتاه شده کلمه Non-Disclosure Agreement میباشد. در قرارداد منع افشای طراحی سایت، دو طرف توافق میکنند که اطلاعات مربوط به طراحی سایت و موضوع آن را تحت هیچ شرایطی افشا نکرده یا اینکه اطلاعات را کپی یا سواستفاده نکنند.

تنظیم قرارداد منع افشا طراحی سایت

برای ایجاد این قرارداد نیاز به رفتن به اسناد رسمی نیست. فقط کافیست یک قرارداد عادی میان دو طرف قرارداد ایجاد گردد و همزمان امضا شود. هنگام تهیه و تنظیم نمونه قرارداد منع افشا طراحی سایت، باید به یکسری نکات کلیدی و مهم توجه گردد و حتما در قرارداد ذکرشوند:

  • مشخصات طرفین
  • موضوع قرارداد که در حال حاضر، طراحی سایت مدنظرمان است
  • زمان شروع و پایان قرارداد
  • تعهدات طرفین قرارداد
  • حدود مالکیت اطلاعات مورد نظر
  • اعتبار حقوق و محدودیت‌ها
  • جبران خسارت
  • نکات کلیدی در قرارداد منع افشای طراحی سایت

بیان کردن اطلاعات محرمانه در قرارداد

در نمونه قرارداد منع افشای طراحی سایت که قرار است تهیه نمایید این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است به حدی که بخش حیاتی قرارداد محسوب خواهد شد. در این قسمت اطلاعاتی آورده میشود که نباید افشا شوند. این اطلاعات باید بسیار دقیق و کامل با جرئیات بیان گردد در غیر اینصورت مابقی بندهای قرارداد درست عمل نخواهند کرد و بستن این قرارداد فایده‌ای نخواهد داشت.

مشخص کردن طرفین قرارداد

بعد از تعریف کردن اطلاعات محرمانه به صورت دقیق و جامع، یکی دیگر از مواردی که بسیار اهمیت دارد، باید اطلاعات طرفین قرارداد به طور دقیق و با تمام جزئیات در قرارداد ذکر شود. طرف قرار دادشما میتواند یک شخص حقیقی باشد یا اینکه یک شخض حقوقی. برای این قرارداد باید بسیار سخت گیرانه کارها را جلو ببرید و به تمام افرادی که با این قرارداد و اطلاعات درگیر هستند، اهمیت این جریان را گوشزد کرده و اینکه یاداور شوید که مسئولیت سنگینی روی دوششان است.

نمونه قرارداد منع افشا طراحی سایت

قسمت‌های دیگر نمونه قرارداد منع افشای طراحی سایت

طرفین قرارداد

این قسمت مربوط به دو طرف قرار داد است که باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنند. که همانطور که اشاره شد طرف قرارداد یک شخص حقیقی است یا حقوقی

مصادیق مشمول قرارداد

این قسمت، همان بخش مهمی است که به آن اشاره شد و بعد از موضوع قرارداد آورده میشود. در این قسمت تمام اسناد و مدارک، اطلاعات و مستنداتی که مربوط به اطلاعات موضوع مدنظرمان است باید جمع آوری شود.این اطلاعات باید به صورت الکترونیکی، کتبی و شفاهی باشد.

نمونه قرارداد منع افشا طراحی سایت

تعهدات طرفین

در این بخش از قرارداد باید تمام تعهدات دو طرف قرارداد ثبت گردد. به عنوان مثال یکی از تعهداتشان عدم فاش کردن اطلاعات محرمانه مربوط به طراحی وب سایت از هر طریقی میباشد. یا اینکه از آن اطلاعات نسخه برداری نکنند و به نحو احسنت از اطلاعات نگهداری کنند که مانع از استفاده از این اطلاعات توسط افراد دیگر شوند. تمام اسناد و مدارک  اطلاعات توسط کارفرما از طریق ایمیل یا ابزارهای ذخیره‌سازی مثل فلش مموری و… در دست مشاور قرار میگیرد.

نمونه قرارداد منع افشا طراحی سایت

مدت زمان اعتبار قرارداد

این موضوع مهم است که میزان زمانی که قرار است دو طرف، بخاطر اطلاعات محرمانه‌ای، نسبت به یکدیگر و اطلاعات متعهدانه عمل کنند، مشخص شود. معمولا زمان اینگونه قراردادها بین 2 تا 5 سال میباشد. اما این باز بستگی به اطلاعات مورد نظر دارد و ممکن است این مدت زمان کمتر یا بیشتر شود.

ثبت نشانی طرفین و امضای آن‌ها

این قسمت نیز، بخش مهمی محسوب میشود زیرا امضا شدن قرار داد توسط دو طرف نشانه توافق آن‌ها در این مسئله میباشد.

نمونه قرارداد منع افشا طراحی سایت

پس زمانی که در قضای اینترنت درحال گشت و گذار هستین و عباراتی مانند طراحی سایت ارزان به چشمتان می خورد این مورد را حتما مدنظر داشته باشید که این ارزانی به بهای افشا شدن اطلاعات سایت شما نباشد.

شاید با خود بگویید در طراحی سایت فروشگاهی اطلاعات خاصی وجود ندارد که نگران آن باشیم پس این ارزانی بهایی نخواهد داشت اما باید در نظر داشته باشید که نوع سایت اصلا در این موضوع اهمیتی ندارد و برای تمام آنها یک خطر بزرگ است و در مورد سایت های فروشگاهی این موضوع از اهمیت بالاتری برخوردار است.

در این مقاله سعی شد بخش‌هایی از نمونه قرارداد منع افشای طراحی سایت آورده شده و توضیحاتی درباره بعضی قسمت‌های مهم آن بیان گردد. حتما این سوال برایتان پیش می‌آید که چه زمانی شما احتیاج به چنین قراردادی پیدا میکنید! یک کارفرما در شرکتی مثل طراحی سایت یکسری اطلاعات به مجریان خود داده یا مجریان نیز پروژه‌هایی را تحویل میدهند که باید تمام این اطلاعات و پروژه‌ها محرمانه بماند. در اینصورت است که کارفرما قراردادی با این عنوان با مجریان خود میبندد. خوب است که کارفرما این قرارداد را قبل از شروع کار نیروها، با آن‌ها به صورت توافقی ببندد قبل از اینکه اطلاعاتی از شرکت خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا