آموزش مدیریت سایت

چرا پستم تو هشتگ نمیره؟

چرا پستم تو هشتگ نمیره؟

به این مطلب امتیاز دهید

هشتگ ها از مهمترین عامل هایی هستند که باعث بیشتر دیده شدن یک پست و جذب بیشتر کاربران میشوند همانطور که سئو سایت سبب میگردد سایت در صفحه اول گوگل توسط کاربران دیده شود. اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که از آن برای کسب درآمد و راه اندازی یکسری مشاغل آنلاین استفاده میشود و بعضی افراد بعد از طراحی سایت خود، از پیج اینستاگرام برای توسعه کسب و کار خود استفاده میکنند. این هشتگ ها هستند که به این کسب و کارها رونق میبخشند.

اما یک لحظه فکر کنید که هشتگ هایی که زیر پست خود میگذارید در اینستاگرام کار نکرده و پست شما در هشتگ های مربوطه نمایش داده نشود. این میتواند اتفاق بدی برای شما باشد. اما چرا این اتفاق می افتد؟ آیا برای حل شدن این موضوع راه حلی وجود دارد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چرا پستم تو هشتگ نمیره؟

شادوبن (shadow ban)

یکی از عواملی که باعث میشود هشتگ ها کار نکنند، شادوبن میباشد. در اینستاگرام خیلی از افراد دارای پیج های بازاریابی هستن و هشتگ های زیادی را در زیر محتواهای خود قرار میدهند. زمانی که اینستاگرام، شما را جریمه میکند و برای مدتی پست هایتان در بخش تگ ها دیده نمیشوند، اصطلاحا گفته میشود که آن پیج توسط اینستاگرام شادوبن شده است. اما چگونه میتوانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم؟

  • از هشتگ های ممنوعه استفاده نکنید. اینستاگرام روی این مورد بسیار حساس است.
  • از ربات های اینستاگرامی استفاده نکنید و سعی کنید تعداد فالورهای شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کنند. در غیر این صورت پیج شما شادوبن خواهد شد.
  • از هشتگ های تکراری برای تمام پست های خود استفاده نکنید وگرنه توسط Instagram جریمه خواهید شد.
  • برای هر پست بیش از اندازه هشتگ استفاده نکنید. معمولا تعدادی که باید استفاده شود بین 9 تا 15 تا میباشند.
  • سعی کنید در یک زمان کم فعالیت زیادی نداشته باشید مثلا در یک ساعت طوری فعالیت کنید که هیچوقت اینگونه نبوده است. زمانی که در یک بازده کم فعالیت کنید تعداد لایک و کامنت افزایش پیدا کرده در این صورت اینستاگرام شک کرده و پیج شما را مسدود خواهد کرد.
  • دلیل دیگری که ممکن است اینستاگرام شما را بخاطر آن شادوبن کند، دریافت تعداد زیادی report از سمت کاربران میباشد. زمانی که این تعداد از یک حدی بیشتر شود، پیج شما جریمه خواهد شد.

چرا پستم تو هشتگ نمیره؟

اگر پیج کاری شما شادوبن شد تکلیف چیست؟ چگونه آن را از shadow ban باید خارج کنید؟

زمانی که این اتفاق رخ دهد، زمان زیادی طول میکشد که پیج شما از این حالت خارج شود ولی مواردی که در ادامه توضیح داده خواهد شد باعث میشود که روند خارج شدن پیجتان از شادوبن سریع تر پیش رود. برای رسیدن به این هدف موارد زیر را دنبال کنید:

  1. شاید اولین کار این باشد که بروید و تمام هشتگ های مربوط به پستهای اخیر خود را حذف کنید.
  2. پسورد اینستاگرام خود را عوض کنید تا مطمئن شوید که کسی پیج شما را هک نکرده است. در این مرحله اگر از ربات نیز استفاده میکردید باید آن را هم غیر فعال کنید.
  3. به مدت چند روز تا یک هفته نباید در پیجتان فعالیت داشته باشید. جهت اطمینان از پیج خود خارج (log out) شوید.
  4. از آن جایی که اینستاگرام به پیج های بیزینسی نسبت به شخصی ها بیشتر حساسیت نشان میدهد، ترجیحا به صورت موقت اکانت خود را از Business به Personal تغییر دهید.
  5. به اینستاگرام نیز میتوانید مشکل خود را گزارش دهید. گرچه آنقدر تاثیری ندارد ولی خالی از لطف نیست.

شاید هشتگ گذاری زیر پست ها به ظاهر کار آسانی به نظر بیاید ولی در عین حال میتواند سخت بوده و به دقت زیادی نیاز داشته باشد. همانطور که گفته شد نکات ریزی هستند که شاید اصلا به چشم نیایند اما رعایت نکردن همین نکات باعث میشود پیج شما تا مدتی غیر فعال بماند. همین موضوع باعث میشود که بسیاری از فالورهای خود را از دست بدهید و شاید نیاز باشد از اول شروع کنید. پس دقت کنید!

همانطور که اشاره شد برخی افراد بعد از طراحی سایت و راه اندازی آن، به فکر ایجاد پیج اینستاگرام برای سایت خود می‌افتند یا در حین طراحی وب سایت به طراح پیشنهاد قرار دادن آیکون‌‌های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام را میدهند که کاربر براحتی بتواند به پیج آن‌ها دست پیدا کند یا به دیگران معرفی کند.

توجه داشته باشید از هشتگ‌های اینستاگرام به درستی استفاده کنید تا برایتان مشکل ساز نشود. اگر در پی طراحی سایت ارزان هستید در زمینه‌های طراحی سایت فروشگاهی، تبلیغاتی و … هستید، میتوانید با شرکت طراحی سایت مورد نظر خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا