آموزش طراحی اپلیکیشن


08 مهر 1399

webmehr-shape
webmehr-shape
webmehr-shape
webmehr-shape
webmehr-shape
webmehr-shape
webmehr-shape
webmehr-shape

وب مهر

2020-09-29T09:31:27+03:30
آموزش طراحی اپلیکیشن

با پیشرفت تکنولوژی افراد بیشتر به سمت گوشی های هوشمند کشیده شده اند. این افراد به دوسته تقسیم میشوند؛ افرادی که کسب و کار آنلاین خود را راه انداخته اند و افرادی که خریدها یا بیشتر کارهای خود را به صورت آنلاین انجام میدهند. کسانی که کسب و کارهای آنلاین را راه اندازی کرده اند باید ان را توسعه دهند که یکی از راه های توسعه دادن این است که سایتشان روی گوشی های هوشمند نیز نمایش داده شود. زمانی که سایت قابلیت Responsive داشته باشد با تمام قالب ها از جمله کوشی هوشمند، تبلت و... سازگاری نشان میدهد؛ در غیر این صورت در دوره رقابتی امروز، پیامدهای خوبی نخواهد داشت. اپلیکیشن های متفاوت به حرفه ها کمک می کند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند، استراتژی های مارکتینگ را توسعه بخشند، آگاهی از برند را افزایش دهند، تعامل و وفاداری مشتری را افزایش دهند و یک یا چند مزیت رقابتی ایجاد کنند. آن ها با ساخت و طراحی اپلیکیشن مناسب کسب و کار خود را رونق بخشیدند. طراحی اپلیکیشن بخش مهمی است که باید به آن بسیار دقت شود و روند خاصی را طی کند. چون طراحی بسیار نقش مهمی را در جذب کاربر دارد.

مشخص کردن استراژی اپلیکیشن اولین کاری است که باید قبل از شروع طراحی آن انجام شود، که روند و مقصد شما در آینده مشخص شود. این استراتژی شامل هدف از حرفه، نیازهای مشتری، چشم اندازی از گوشی هوشمند است. برای طراحی اپلیکیشن روندی را باید طی کرد که برایتان خواهم گفت:

آموزش طراحی اپلیکیشن

مشخص کردن دور نما و طرح نهایی:

برای طراحی اپلیکیشن نیاز است که بدانید، میخواهید در آخر به چه چیزی هرچقدر کوچک یا بزرگ دست پیدا کنید. این دورنماهایی که مشخص میکنیم میتوانند شامل ماهیت و هدف برنامه، مهمترین ویژگی ها و کارکردها، ویژگی های بصری، تکنولوژی مورد استفاده و سازگاری داشتن با استراژی شما و نیز مقدار درامدی که از ان انتظار دارید، باشند.

UX وایرفریم (wire frame):

UX استراتژی خاص خود را دارد که شامل احتیاجات کاربر (user needs) ، ارزش تجارت و حرفه (business value) ، توانایی های فنی (technical capability) میباشد. با انجام یک تحقیقات عمیق در بازار شروع کنید و برنامه های موجود در صنعت خود را تجزیه و تحلیل کنید. بعنوان مثال اگر میخواهید یک اپلیکیشن برای به اشتراگ گذاری تصویر ایجاد کنید، باید بقیه اپلیکیشن ها را با همین عنوان چک کنید و به رنگ های قسمت های مختلف آن دقت کنید. این تحقیقات رنگ ها و تم ها را مشخص کرده و به شما در ایجاد ارتباط گرفتن با کاربر کمک خواهد کرد.

آموزش طراحی اپلیکیشن

بازنمایی بصری که جزء رابط کاربری میباشد، به عنوان wireframe UX شناخته میشود. مهم است که شما ساختاری از رابط کاربری، انتقال و تعامل را براساس تحقیقات بازار، تحقیقات کاربر، رقابت و استراتژی ایجاد کنید. بسیار اهمیت دارد که ساختار اپ خود را در ذهن یا بر روی کاغذ به تصویر بکشید تا زودتر به هدف دست پیدا کنید. هدف از اینکار مشخص کردن تعداد ویندوز، دکمه ها، جایی که کاربر با زدن هر دکمه به ان بخش انتقال داده میشود، فرایند ثبت نام، صفحه ورود به سیستم و هرچیزی که مربوط به UX است، میباشد.

آموزش طراحی اپلیکیشن

ایجاد کردن یک نمونه اولیه ( prototype):

نمونه سازی اولیه هنگام شروع بسیار اهمیت دارد زیرا این کار علاوه بر اینکه بسیاری از سوءتفاهمات را در میان اعضای تیم از بین میبرد، بلکه در زمان و هزینه بسیار صرفه جویی میشود. زمانی که شما wire frame UX را تهیه کرده باشید، ایجاد کردن یک نمونه اولیه بسیار آسان است.

آموزش طراحی اپلیکیشن

طراحی UI:

بخش UI قسمتی است که باید ظاهر برنامه را طرح بندی کنید و شامل بخش هایی است که کاربر هنگام استفاده از یک اپ با ان در تعامل است. شما باید با نمایش بصری مفاهیم، نقشه های رنگی، فونت ها، شکل ها، دکمه ها، اندازه قلم، تصاویر، فرم ها، تصاویر، انیمیشن و غیره سر و کار داشته باشید. شما باید طرح های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای کاربرانتان بهتر است.  طرح های رنگی، پوسته ها، مضامین و تمام عناصر بصری باید چندین بار تغییر کنند تا به هدف مورد نظر برسند.

انیمیشن های موجود در یک صفحه به وسیله UI طراحی میشوند بعنوان مثال صفحه جدید چگونه نمایش داده میشود و نیز دیگر حرکاتی که در اپ وجود دارند. انیمیشن ها باید کاربردی باشند. تمام تغییرات در UI و UX میتوانند در احساسات و تعامل آن در استفاده از اپلیکیشن تاثیرگذار باشد و باعث تغییرات ان احسسات شوند. این دو بخش جدا ناپذیر هستند و هردو برای طراحی نیاز هستند.

آموزش طراحی اپلیکیشن

برنامه ریزی ساختار نرم افزاری:

این مرحله ممکن است مهمترین بخش کل مراحل طراحی باشد. هدف اصلی برنامه ریزی ساختار نرم افزار مقیاس بندی برنامه، بهتر کردن آن از نظر عملکرد و طراحی آن است. هدف از برنامه ریزی معماری تعریف یک راه حل ساختاری است که تمامی نیازهای فنی، عملیاتی، تجاری، کاربری، کاربر و سیستم را برآورده کند.

تست کردن:

هدف از آزمایش اپلیکیشن اطمینان از عدم وجود اشکالات است و برنامه آنطور که انتظار می رود کار کند. مراحل مختلفی از مراحل تست برنامه وجود دارد. این نوع از روند دقیق آزمایش، باعث میشود اطمینان حاصل کنید که برنامه شما بدون نقص کار می کند. توجه داشته باشید آزمایش کنندگان برنامه نباید از برنامه نویسان یا شرکای توسعه دهندگان شما باشند.

یادتان باشد قبل از شروع طراحی اپ باید هدف از آن مشخص شود و بتوانید ایده های ان را در ذهن داشته باشید و یک ساختاری را برای ان در ذهن پیاده کنید و سپس آن را روی کاغذ بیاورید حتی رنگ های هرقسمت را با مدادرنگی مشخص کنید. اینکار علاوه بر اینکه درجه خلاقیت شما را بالا میبرد و ممکن است باعث شود ایده های جدیدتری هم به ذهنتان برسد، طراحی اپلیکیشن شما را راحتتر میکند در نتیجه زمان کمتری برای طراحی صرف خواهد شد.

بدون نظر

    اولین نفری باشید که نظر می دهد!

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ستاره دار الزامی است. *