آموزش مدیریت سایت

آموزش هشتگ نویسی

آموزش هشتگ نویسی

به این مطلب امتیاز دهید

چگونه هشتگ بنویسیم؟

هشتگ در شبکه های اجتماعی برای دسته بندی عنوان ها و محتواهای متفاوت بسیار مورد استفاده کاربران قرار میگیرد و توسط خودشان نیز ساخته میشود و یکی از مهمترین ابزارها برای پیدا کردن مطلب مورد نظرتان میباشد. برای ساختن آن نه به برنامه خاصی نیاز دارید و نه باید هزینه ای را پرداخت کنید. زمانیکه درحال قرار دادن پست در شبکه های اجتماعی هستید، بعد از اینکه محتوای خود را نوشتید در ادامه آن خیلی راحت با قرار دادن علامت # و نوشتن کلمه مورد نظرتان بعد از آن بدون هیچ فاصله ای هشتگ خود را میتوانید بسازید ولی نوشتن آن ترفندهای خاصی هم دارد که به آن ها نیاز دارید.

از نکاتی که برای نوشتن آن باید مورد توجه قرار بگیرد این است که نباید بین # و کلمه مورد نظر شما فاصله ای وجود داشته باشد و اگر بخواهید دو کلمه یا بیشتر بعد از # بیاوریم باید بین کلمات آندرلاین “_” قرار دهید. در زیر دو مثال آورده شده که میتواند به شما کمک کند:

# کتاب غلط
#کتاب صحیح
#آموزش _ فتوشاپ غلط
#آموزش_فتوشاپ صحیح

برای بهره بردن از # خاص خود به برنامه ریزی و استراژی خاصی نیاز است. در تدوین این استراژی ها باید به تناسب مخاطبان خود نسبت به هشتگتان توجه داشته باشید زیرا باعث میشود که مخاطبان بیشتری جذب کنید و محتوای شما بیشتر انتشار پیدا کند. حتی برای بیشتر دیده شدن میتوانید از برند خود در ساخت # استفاده کنید.

دراستراتژی های خود برای بهره برداری از هشتگ، از کلمات معمولی و کلی به هیچ عنوان استفاده نکنید. حتی اگر این حس را دارید که مخاطبانتان کم است باز هم سعی کنید از کلمات خاص، جالب و به یاد ماندنی استفاده کنید. مثلا برندی که افرادی را مورد هدف قرار میدهد که صاحب فرزند شده اند از کلمات کلی مثل #پدر یا #مادر استفاده نمیکند و از هشتگ هایی مثل #نوزاد استفاده خواهد کرد.

نکته دیگری که در نوشتن # بسیار مهم است توجه به املای کلمات میباشد. یک کلمه یا حروف را جا به جا نوشتن میتواند معنای آن را به کلی تغییر دهد و پیدا کردن آن توسط کاربران بسیار دشوار خواهد شد. برای جداسازی کلمات در هشتگ های انگلیسی استفاده از حروف بزرگ و اندرلاین را برای عبارت های فارسی فراموش نکنید.

کاربران وقت خود را برای خواندن و درک کردن هشتگ های بیش از حد طولانی صرف نمیکنند و اگر فکر میکنید که تمام کلمات نیاز هستند، میتوانید آن را بصورت یک متن بنویسید. همچنین نباید پیچیدگی و ابهام ایجاد کنید و از استعاره و کنایه های متفاوت استفاده کنید زیرا ممکن است همه کاربران با آن کلمات آشنا نباشند و هشتگ شما بی معنی و بی ربط به نظر برسد. بعضی مواقع برای اینکه # شما دیده شود از هشتگ های بی ربط کنار هشتگ خود استفاده میکنید. این کار در کوتاه مدت میتواند کاربرانی را جذب کند ولی در بلند مدت باعث ناامیدی کاربران خود خواهید شد و ممکن است شما را بعنوان اسپم علامت گذاری کنند، در نتیجه وضعیت نامطلوبی پیش خواهد آمد.

در تمام پست های خود فقط از یک هشتگ استفاده نکنید زیرا به مرور زمان جذابیت خود را برای کاربران از دست خواهد داد. سعی کنید محتوای متفاوت ایجاد کنید و متناسب با محتوای خود از هشتگ های متفاوت استفاده کنید. این کار برای کاربران بسیار جذابیت خواهد داشت.

هشتگ میتواند مزایای بسیاری حتی در زمینه کسب و کار و درآمدزایی برای شما داشته باشد به شرط آنکه تمام ترفندهای آن را دانسته و از استراژی های خاصی استفاده کنید. برای نوشتن آن حتما نیازی نیست از برند خاصی استفاده کنید بلکه میتوانید برای محصولات و خدمات خود نیز آن را بسازید. امیدوارم این مقاله به شما در این زمینه کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا