آموزش مدیریت سایت

چگونه از پینترس استفاده کنیم؟

چگونه از پینترس استفاده کنیم؟

به این مطلب امتیاز دهید

چگونه از پینترست استفاده کنیم؟ 6 ترفند کلیدی + آموزش تصویری | شاید بیشترین چیزی که ما را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام جذب خود میکند تصاویر و فیلم هایی در زمینه های مختلف است که میبینیم و باعث میشود با آن ها ارتباط برقرار کنیم. پینترست نیز مانند دیگر شبکه های اجتماعی از تصاویر به عنوان بهترین وسیله برای آموزش، ارتباطات و تبلیغات استفاده میکند. این پلتفرم هنوز به اندازه اینستاگرام محبوبیت پیدا نکرده است ولی کاربران زیادی را جذب خود کرده است و زمینه ای را برای کسب درآمد برای افراد ایجاد کرده است. یکی از عواملی که باعث شده این پلتفرم رشد کند این است که در همه زمینه ها ایده های بسیار جالب و خلاقانه در قالب تصاویر در اختیار کاربران قرار میدهد. شما با میلیاردها پین در Pinterestهمیشه ایده هایی را برای تشویق شدن پیدا خواهید کرد. شما میتوانید پین های مورد علاقه خود را پیدا کرده، آنها را در تابلوها (boards) ذخیره کنید تا آن ها را سازمان یافته و آسان پیدا کنید.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

Pinterest از دو بخش Pin و interest تشکلیل شده که میتوان علت نامگذاری آن را به این خاطر دانست که این فضای مجازی از تعداد بسیاری board با موضوعات مختلف تشکیل شده که روی هرکدام تعداد زیادی مطالب و تصاویر و فیلم روی آن چسبانده (Pin) شده است. پینترست به کاربران این امکان را می دهد تصاویری را به اشتراک بگذارند ، و مطالب جدید از جمله تصاویر یا فیلم ها را در صفحه خود یا دیگران ارسال کنند یا اینکه به آنچه کاربران دیگر پین کرده اند سر بزنند. شاید جالب باشد بدانید یکی دیگر از دلایل رشد باور نکردنی این شبکه اجتماعی که باعث شد از فیسبوک هم پیشی بگیرد، خانم ها به ویژه در منطقه میانه غربی بودند زیرا 80% از کاربران Pinterest زن هستند. پینترست با هنرهای خانگی مانند آشپزی، تزئین، مد، باغبانی و سایر مباحث مورد علاقه بانوان کار خود را شروع کرده است.

تاریخچه pinterest:

توسعه Pinterestتوسط بن زیلبرمن (Ben Silberman) و تیمش از دسامبر 2009 آغاز شد و سایت نمونه اولیه آن را در مارس 2010 راه اندازی کرد. نه ماه پس از طراحی وب سایت دارای 10000 کاربر بود. سیلبرمن گفت که وی شخصاً برای 5000 کاربر اول سایت، شماره تلفن خود را نوشته و حتی با برخی از آن کاربران ملاقات کرده است. پینترست در این دوره به سرعت توسعه پیدا کرد.  در 10 آگوست 2011، مجله تایم پینستر را در مقاله “50 وب سایت برتر سال 2011” قرار داد. پینترست بهترین جایزه جدید 2011 را در جوایز TechCrunch Crunchies کسب کرد. امروزه پینترست خدمات خود را برای موبایل، تبلت و… ارائه داده است و اپلیکیشن آن بر روی سیستم های android و ios قابل نصب میباشد.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

چگونه با پینترست کار کنیم؟

شما برای شروع کار با Pinterest مانند دیگر شبکه های اجتماعی نیاز به حساب کاربری مخصوص به خود دارید. در ادامه با قسمت های مختلف این فضای مجازی آشنا خواهیم شد.

ثبت نام و ورود به Pinterest:

شما میتوانید با اتصال به فیس بوک یا توییتر مستقیم وارد آن شوید و این روش کار شما را راحت میکند در غیر اینصورت شما باید با استفاده از آدرس ایمیل خود وارد سیستم شوید. بعد از اینکه وارد شدید، پینترست از شما میخواهد که تعدادی از موضوع های مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا هنگام وارد شدن محتواهای مربوطه را برایتان به نمایش بگذارد. این موضوع ها میتوانند هنری، طبیعت، طراحی، علمی، تکنولوژی و… باشند. شما باید حداقل پنج موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بقیه اطلاعات کاربری را میتوانید بعدا وارد کنید. پس از تأیید حساب خود، صفحه بعدی که مشاهده خواهید کرد، صفحه اصلی شما است که جدیدترین پین های مربوط به افرادی را که دنبال می کنید، نشان می دهد. هرچه تعداد کاربر یا تابلوی بیشتری را دنبال کنید، محتواهای متفاوت و بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

ویرایش کردن اطلاعات کاربری و امنیت:

بعد از اینکه ثبت نامتان انجام شد در گوشه سمت راست گزینه edit setting را زده و بقیه اطلاعات خود را از جمله تصویر پروفایل، مشخصات خود و… را کامل کنید یا تغییر دهید.

Pinterest مانند بسیاری از فضاهای اجتماعی دیگر قابلیت دومرحله ای یا Two-Factor Verification را دارا میباشد. برای دسترسی به این قابلیت باید به بخش setting رفته و گزینه مربوطه را تایید کنید. زمانی که این گزینه فعال باشد برای هربار وارد شدن کدی به خط شما ارسال خواهد شد و سپس با این کد میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

استفاده از Board:

برای اینکه بتوانید علاقه های خود را نشام دهید از بورد میتوانید استفاده کنید.

  • روی گزینه Board کلیک میکنید.
  • بعد از زدن روی آیکن + با توجه به تصویر بعد از اینکه نام مناسبی برای بورد خود انتخاب کردید، روی create board بزنید. توجه داشته باشید که با دقت نام بورد خود را انتخاب کنید چون کاربران از طریق دسته بندی های شما، پین های مد نظر خود را انتخاب میکنند.
  • اگر میخواهید دسترسی به بورد خود را برای کاربران محدود کنید میتوانید گرینه secret را فعال کنید.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

چگونه محتوایی را به اشتراک بگذارید؟

به نظر من این بخش بسیار جذاب است چون شما موضوعی که بسیار دوست دارید یا برایتان جالب بوده را میتوانید با دیگران به اشتراک گذاشته که آن ها هم از این مطالب استفاده کنند. شما میتوانید با زدن روی گزینه + تصاویر دلخواه خود را روی بوردهای خودتان قرار دهید. علاوه بر اینکه میتوانید عکس تکی بگذارید، میتوانید تعدادی بورد با موضوع مشخص در صفحه پروفایل خود قرار داده و تصاویر خود یا لینک مطالب مد نظرتان را بر اساس موضوع روی هر board پین کنید.

چگونه موضوع مورد علاقه خود را جستجو کنید؟

در قسمت بالای صفحه نواری برای جستجوی موضوع مورد نظرتان وجود دارد که با نوشتن کلید واژه یا کلمه ای مشخص از آن موضوعات پیشنهادی را به شما نشان خواهد داد تا از بین آن ها انتخاب کنید علاوه بر این بعد از اینکه کلمه مد نظر خود را سرچ کردید، تعدادی تصاویر مرتبط با آن به شما نشان داده خواهد شد که شما را به سمت موضوع انتخابی خود هدایت خواهد کرد.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

پین ها را میتوانید ذخیره کنید!

در دنیای پینترست با دنیایی از تصاویر و مطالب روبرو هستید و هر روز چیزهایی جدیدتری را خواهید دید. در این بین مطمئنا از بعضی از آن ها خوشتان می آید. با زدن گزینه save در گوشه تصویر میتوانید آن را ذخیره کرده و دوباره به ان سر بزنید و با دقت بیشتری ان را نگاه کنید و حتی میتوانید با زدن دکمه send آن را برای دوستانتان ارسال کنید.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

دنبال کردن یا follow دیگر کاربران

در این فضای مجازی مانند سایر فضاها میتوانید ببینید تصویر توسط چه کسی به اشتراک گذاشته شده، سپس میتوانید به صفحه پروفایل او رفته و بعد از follow کردن او محتواهای او را نیز دنبال کنید.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

پیامی را ارسال یا دریافت کنید:

در گوشه بالا سمت راست صفحه گزینه ای وجود دارد که با زدن روی آن میتوانید علاوه بر چت کردن با دوستانتان، تصاویری را نیز برایشان ارسال کنید. اگر حتی فرد مورد نظر شما جز لیستتان نیست، تنها با وارد کردن آدرس ایمیل یا شناسه کاربری او میتوانید اورا پیدا کرده و سپس پیامتان را ارسال کنید.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

دسترسی به موضوعات و ایده های جدید!

در قسمت explore میتوانید به راحتی در Pinterest بگردید و پین های مورد علاقه خود را ببینید. با زدن روی هر پین، تعداد بسیاری پین دیگر به شما پیشنهاد میشود و با زدن روی هر کدام از این پین ها با دنیایی از ایده های خلاقانه روبرو خواهید شد.

کسب و کار با پینترست

اگر میخواهید طراحی سایت انجام داده و کسب و کاری را شروع کنید باید بگویم که Pinterest میتواند یکی از بهترین راه هایی باشد که این امکان را به شما میدهد که کسب و کار خود را بعد از طراحی سایت توسعه دهید.  بطور کلی یکی از کارهایی که هنگام طراحی سایت انجام میشود، ایجاد آیکون‌های شبکه اجتماعی روی صفحه سایت است که روی سئو سایت نیز موثر است. برای شروع کار بهتر است با ابزارهای Business کار کنید. از دو راه میتوانید شروع کنید و پروفایلی مخصوص کسب و کار برای خود ایجاد کنید:

  1. زمانی که ثبت نام میکنید گزینه Create business account را انتخاب کرده و نام کسب و کار و زمینه فعالیتتان را باید وارد کنید.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

2.اگر از قبل پروفایل شخصی داشتید باید آن را به Business تبدیل کنید. برای این کار باید گزینه Free upgrade to business account را انتخاب کنید.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

بعد از اینکه پروفایل تجاری خود را ساختید امکانات بیشتر و متنوع تری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای شروع میتوانید از ابزارهای اصلی پینترست که شامل Rich Pins و Pinterest Analytics است استفاده کنید.

  • Rich Pins بیشتر برای بهتر دیده شدن کسب و کارتان در فضای مجازی استفاده میشود وامکانات بیشتری نسبت به پروفایل معمولی دارد. ریچ پینز باعث میشود محتوای شما جذابیت بیشتری پیدا کرده در نتیجه افراد بیشتری پین شما را ببینند.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

  • Pinterest Analytics مقدار قابل ملاحظه ای اطلاعات درباره تعداد دیده شدن پین های شما بصورت روزانه، ماهانه و نیز کلیک شدن و نیز گزارش های خرید و اطلاعاتی از بازدیدکنندگان شما در اختیارتان قرار میدهد.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

تکنیک هایی هستند که شما را در این فضای مجازی به یکسری موفقیت ها میرسانند. خب بریم ببینیم چه تکنیک ها و ترفندهایی وجود دارند:

  1. محتوای متفاوتی داشته باشید!

اگر با اصول بازاریابی در شبکه های اجتماعی آشنا باشید حتما مشاهده کرده اید که از مطالبی استفاده میشود که مورد علاقه کاربران واقع گردد یا بر حسب سلیقه آنان باشد. اگر از مطالب تکراری که در شبکه های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام استفاده میکنید باید بگویم که از این طریق فایده ندارد. باید خلاقانه و متفاوت محتواهای خود را آماده کنید که نتیجه جستجوی کاربران قرار گرفته و به ان ها ایده دهد.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

  1. دقت کنید که کلمات درست  کلیدی برای Boardها انتخاب شده است.

همانطور که در مطالب قبلی هم اشاره کردم در قسمت جستجو برای پیدا کردن موضوع مد نظر باید از کلمات کلیدی استفاده شود پس انتخاب کلمات کلیدی برای استفاده در ساختن بورد بسیار مهم است.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

  1. بالا بردن تعداد فالورهای خود

دور راه برای این هدف وجود دارد. اول اینکه خودتان بروید کاربران را فالو کنید. راه دوم اینکه ارتباط با کاربران برقرار کنید. زمانیکه محتواهای آن ها را لایک میکنید یا کامنت میگذارید مطمئنا این امر دو طرفه است. او نیز پین های شما را لایک خواهد کرد و محتواهای شما را دنبال میکند.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

  1. رنگ ها تاثیر گذار هستند

زمانی که از رنگ های مختلف و مناسب استفاده کنید کاربران بیشتری جذب شده و آن ها را ترغیب میکند که از پین های شما دیدن کنند.

  1. کمک گرفتن از محتوای UGC

محتوای UGC محتوایی است که باعث افزایش اعتماد کاربران میشود. خوب است که بوردهایی را مخصوص محتواهای UGC بسازید و با استفاده از ایده های خلاق خود از کاربران بخواهید که برای زیبا کردن این Boardها به شما کمک کنند بعنوان مثال با یکی از محصولات شما عکس بگیرند. این راهکار باعث میشود از برند شما یک برند معتبر در ذهن مخاطبانتان شکل بگیرد.

راهنمای استفاده از پینترست+ ترفندها+ آموزش تصویری

  1. برگزاری مسابقه در این فضا

حتما مسابقه های مختلفی را در اینستاگرام دیده اید که انجام میشوند. اینکار نه تنها باعث افزایش فالور بلکه باعث میشود برند شما بیشتر شناخته شود.

در پینترست میتوانید آزادانه فعالیت کنید و هیچ محدودیتی وجود ندارد مثلا برای به اشتراک گذاشتن یک تصویر با هر اندازه ای که باشد تصویر مورد نظرتان را قرار دهید. حتی برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود در پینترست هم میتوانید از طریق کامپیوتر و هم از طریق اپلیکیشن گوشی همراه ان را در فضا قرار دهید بدون آنکه محدودیتی وجود داشته باشد. پینترست به عنوان یک شبکه اجتماعی علاوه بر اینکه بسیار سرگرم کننده است و کلی ایده های جالب و جذاب در هر زمینه ای که میخواهید در اختیارتان قرار میدهد، فضای خوبی نیز هست برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید و درآمدزایی کنید. این روزها طراحی سایت‌ فروشگاهی بسیار عرف شده است و برخی از افراد برای شروع کار خود از طراحی سایت ارزان استفاده میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا