آموزش طراحی سایت

سایت وب سایت شخصی

سایت وب سایت شخصی

به این مطلب امتیاز دهید

سایت وب سایت شخصی

ساخت وب سایت شخصی نسبت به سایت های دیگر راحتتر بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. برای ساخت وب سایت شخصی معمولا از قالب های آماده وردپرس استفاده می شود اما باز بستگی به سلیقه شما دارد که از سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید یا طراحی سایت به صورت اختصاصی. هدف از ساخت وب سایت شخصی برای هر فرد متفاوت است. هر فردی با هدفی که در ذهن دارد، وب سایت شخصی خود را طراحی می کند. در ادامه راجع به وب سایت های شخصی بیشتر صحبت خواهد شد.

هدف از ساخت وب سایت شخصی

  • معرفی شخص
  • بیان دیدگاه و عقاید شخصی
  • ارائه اخبار و اطلاعات فردی
  • نمایش آثار هنری
  • نمایش علاقه مندی ها
  • نمایش فعالیت های روزانه

ساخت وب سایت شخصی

دلایل ساخت وب سایت شخصی

1) یک وب سایت ثابت نیست ؛ پویاست همیشه در حال تغییر است. اگر کاری را در لحظه انجام می دهید، می توانید آن را به وب سایت شخصی خود اضافه کنید. وقتی پروژه ای را به اتمام می رسانید، می توانید آن را در نمونه کارهای خود (portfolio)  قرار دهید تا همه آن را ببینند. نیازی نیست نسخه های جدید آن را چاپ کنید و بارها و بارها برای مخاطبین خود ارسال کنید. فقط کافیست آن را به روز کنید؛ مردم می توانند به طور مداوم برگردند و ببینند که شما به چه کاری مشغول هستید.

2) داشتن یک وب سایت شخصی باعث می شود که افراد بیشتر بخواهند شما را کشف کنند. اگر تمام چیزی که دارید رزومه اتان است، باید آن را به همه نشان دهید و این کار توسط وب سایت شخصی امکان پذیر است. تا قبل از وب سایت های شخصی، اگر کسی می خواست شما را در اینترنت جستجو کرده و درباره شما اطلاعاتی به دست آورد، تنها چیزی که این کار را ممکن می کرد شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و … بودند. شما به وسیله طراحی سایت شخصی و قرار دادن رزومه و اطلاعات فردی ، حتی می توانید به شغل مورد علاقه خود دست پیدا کنید زیرا وب سایت شخصی موفقیت های شما را برجسته تر نشان خواهد داد.

3) وب سایت های شخصی ممکن است مربوط به بیش از ده سال پیش باشد، اما اکثر افراد مخصوصا دانشجویان و افراد جویای کار هنوز به رزومه و وب سایت های کاریابی اعتماد می کنند. موفقیت امروز مستلزم آن است که خود را برجسته کنید و ساخت وب سایت شخصی می تواند به شما در این امر کمک کند. این نشان می دهد که شما وقت خود را صرف یادگیری نحوه انجام کاری کاملاً فنی کرده اید و نشان می دهد که برخی مهارت هایی را دارید که دیگران ندارند.

ساخت وب سایت شخصی

4) وب سایت شخصی می تواند آرشیوی از فعالیت های روزمره شما یا هنرهای شما باشد. اگر شما در آشپزی مهارت دارید می توانید مهارت خود را با درست کردن جدیدترین غذاها و ارائه تجارب خود در این زمینه، در وب سایت شخصی با دیگران به اشتراک بگذارید. می توانید برای هر گروه از کارهای خود، در وب سایت شخصی دسته بندی های مرتبط را ایجاد کنید.

امکانات مورد نیاز برای ساخت وب سایت شخصی

یکسری امکانات هستند که وجودشان هنگام طراحی سایت الزامی است از جمله ریسپانسیو بودن سایت، امنیت سایت، سرعت سایت و… اما بعضی دیگر از امکانات خاص هستند، به عنوان مثال سایت فروشگاهی امکانات خاص خود را دارد. طراحی وب سایت شخصی هم به همین شکل است که مهمترین امکانات آن شامل

  • صفحه رزومه
  • لینک دوستان
  • امکان درج کامنت برای بازدیدکنندگان
  • معرفی آدرس شبکه‌های اجتماعی خود مانند فیسبوک و … به کاربرانتان
  • گفتگوی آنلاین
  • مدیریت کاربران
  • صفحه “تماس با ما” و “درباره ما”

مراحل ساخت وب سایت شخصی

همانطور که اشاره شد وب سایت شخصی پیچیده نیست. بعضی افراد برای ساخت وب سایت شخصی از قالب های آماده وردپرس استفاده می کنند و بعضی افراد از روش اختصاصی برای ساخت وب سایت بهره می برند. طراحی سایت با قالب‌های آماده وردپرس، زمان و هزینه کمتری شامل خواهد شد، در نتیجه طراحی سایت شما جز طراحی سایت ارزان بشمار خواهد رفت. برای ساخت وب سایت شخصی باید مراحل زیر را طی نمایید:

انتخاب نام دامنه برای وب سایت شخصی

اولین موردی که در ساخت وب سایت شخصی باید انجام شود، انتخاب نام دامنه مناسب و مرتبط با سایت است. نام دامنه باید ساده و کوتاه باشد که در ذهن باقی بماند. نام دامنه هنگامی که با محتوای صفحه اول سایت مرتبط باشد، در رتبه گوگل نیز تاثیر می گذارد.

انتخاب هاست مناسب

هاست فضایی را به شما ارائه می دهد که اطلاعات وب سایت شخصی خود را روی آن ذخیره کنید. از آن جایی که وب سایت شخصی فضای زیادی را نمی گیرد، نیازی نیست هاست را با فضای زیاد تهیه کرده و هزینه بسیاری را بپردازید.

ساخت وب سایت شخصی

ظاهر وب سایت شخصی

هنگام ساخت وب سایت شخصی، ظاهر سایت و لایه بندی آن بسیار حائز اهمیت است. ظاهر و گرافیک وب سایت شخصی باید کاربرپسند باشد. همانطور که اشاره شد هر وب سایت شخصی برای هدف خاصی ساخته می شود، از این رو باید ظاهر سایت، انتخاب رنگ ها، تصاویر، فونت ها و حتی قالب سایت متناسب و هماهنگ با هدف وب سایت شخصی انتخاب شوند. زمانی که کاربر بتواند با وب سایت شخصی شما از لحاظ روانی ارتباط برقرار کند جذب وب سایت شما خواهد شد.

تولید محتوای وب سایت شخصی

بعد از اتمام ساخت وب سایت شخصی و طراحی آن نوبت به محتوای وب سایت می رسد. در وب سایت شخصی، محتوای صفحه اول آن از بقیه صفحات مهمتر است زیرا کاربر به محض وارد شدن به وب سایت شخصی با هدف سایتتان آشنا خواهد شد. محتوای وب سایت شخصی بهتر است ترکیبی از متن و تصویر باشد که کاربران بیشتری را جذب خود کند.

جذب بازدیدکنندگان برای وب سایت

بعد از ساخت وب سایت شخصی مهمترین عاملی که باعث می شود وب سایت شخصی شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد، سئو سایت میباشد. عواملی مثل محتوای مناسب، سرعت وب سایت، رعایت تکنیک های سئو، در بهینه  سازی وب سایت شخصی کمک کرده و موجب قرار گرفتن وب سایت در صفحه اول جستجو می گردد. نتیجه این اتفاق افزایش ترافیک سایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر خواهد بود.

در این مقاله سعی شد ساخت وب سایت شخصی، ویژگی های آن، هدف از این وب سایت و همچنین امکانات مورد نیاز آن مورد بررسی قرار بگیرد. در انتها درباره نحوه ساخت وب سایت شخصی نیز صحبت شد. هر وب سایتی مانند طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی و … اهداف و ویژگی های خاص خود را دارند و هر فردی با توجه به اهدافی که در سر میپروراند، به دنبال ساخت وب سایت مورد نیاز خود قدم برمیدارد. امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا